Karl-Alfred armar…

Home Forums Skador och rehabilitering Karl-Alfred armar…

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

När jag kör övningar som är tunga på greppet (tex, marklyft) så blir jag framåt 3:e setet väldigt svag i handen och har till och med en liten svullnad strax ovanför handleden på lillfingersidan av handen som gör ont:( .

Det är ju kul att se ut som Karl-Alfred, men man vill ju kunna träna fullt ut!
    Jag har testat att köra med dragremmar för att koppla bort greppet och då är det inga problem. Greppträning kör jag och då är det inga problem med smärta eller svaghet.

Tips???

mSJÖDIN wrote:
    Ät spenat!

HAHAHAHAHAHAHAHAAAAA:D

Lasse Kongo wrote:
    När jag kör övningar som är tunga på greppet (tex, marklyft) så blir jag framåt 3:e setet väldigt svag i handen och har till och med en liten svullnad strax ovanför handleden på lillfingersidan av handen som gör ont:( .

Det är ju kul att se ut som Karl-Alfred, men man vill ju kunna träna fullt ut!
    Jag har testat att köra med dragremmar för att koppla bort greppet och då är det inga problem. Greppträning kör jag och då är det inga problem med smärta eller svaghet.

Tips???

Om du inte tränar i SL eller OL så är det väl inget problem? Använd dragremmar och träna greppet separat.

Mantus wrote:
    Om du inte tränar i SL eller OL så är det väl inget problem? Använd dragremmar och träna greppet separat.

Tack för tipset… Jag måste alltså träna SL eller OL för att behöva ett fungerande grepp! :| Jag köper ditt resonemang och sticker till mekonomen och köper en domkraft och använder den på gymmet för att vekligen kunna ta i… om jag köper en riktigt stor så kanske jag till och med kan ta världsrekord( det borde ju finnas domkraftar som klarar flera ton) faan vilken bra ideé… Nej skämt åsido, ett bra grepp är viktigt och att använda diverse dragremmar osv för att avlasta greppet är inte riktigt vad jag kallar en lösning på problemet:nono: . Förövrigt så kan jag säga att jag kör grepp och underarmsträning separat redan nu

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.