Klen vänster bicep

Home Forums Skador och rehabilitering Klen vänster bicep

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Ohoy!
    Ska försöka formulera mig kort om mitt problem:
    Började gymma för 2 veckor sen. Körde stenhårt med biceps otränad. började köra 11.5kilo väldigt mycket. 2 dagar efter hade jag sjuk träningsverk, gjorde skitont när jag försökte sträcka ut armarna.. Höll i sig i nån vecka.. När jag skulle köra biceps för andra gången så var högerarmen normal.. Men vänstern var helt klen, gör inte ont eller nåt.. Men den orkade knappt något, orkade nog inte ens 6kg med den… Så min fråga är kan den vara inflammerad? Försökte googla lite och de flesta som hade inflammerad bicep kände smärtor, själv känner jag dock ingen smärta, men jag har ingen kontroll över den och det är svårt att spänna den. Så.. ska man vänta och se om det går över eller ska man bara uppsöka läkare? Nån som har erfarenhet om hur lång det kan ta att rehabilitera den. Känns fruktansvärt tråkigt och hopplöst när man planerat att börja gymma seriöst och så inträffar det här.. Hoppas på bra svar! :(

Update; ringde sjukvården idag, dom sa att jag skulle äta ipren morgon o kväll och träna lungt med armen, om det inte skulle släppa efter 14 dagar skulle en doktor kolla på det…. Hur ska jag träna nu då? Det gör ont i vänstra axeln när jag kör biceps nu.. Ska jag bara nöta på eller? nån som har nåt tips eller erfarenhet? snälla!

Började gymma för 2 veckor sedan. Körde stenhårt. 11.5 kg sjukt mycket.

Låter som du bad om att bli skadad. Ta det lungt i början. Dina muskler, muskelfästen, leder m.m. är inte vanna vid den stress styrketräningen innebär.

Börja med lättare vikter. Som du kan köra i lugna och fina rörelser och kör inte helt till failure dom första 2-4 veckorna.

Är ingen expert men det du borde göra nu är att ta det lungt. Träna ben eller något sen om det inte blir bättre snart uppsöka läkare.

Antagligen bara en överansträngning TROR jag.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.