- This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › knakande armbågar
Jag är rätt ny på det här med träning så jag har inte lärt mig alla muskeldelar ännu 😮
I vilket fall som helst, efter att ha gått på friskis sen dec-månad så blev jag visad lite fler maskiner bla en maskin där man ska ha armarna böjda bakom huvudet och sen ska man ta tag i handtagen(som finns bakom huvudet) och dra dem uppåt så att armarna nästan är raka…här kommer problemet; det knakar något så fruktansvärt i armbågarna när jag gör denna rörelsen (tom när jag har minimum på vikterna).
Finns det något bra sätt att bli vig i armbågarna?
fingerhantel! hehe du kanske skulle göra ngn stretching innan du började köra tror det är ganska svårt att vara vig på armbågen
Gör det inte ont ska det nog inte vara någon fara.
Jag har samma problem i armbågen. Har haft det under 7år och nu har jag äntligen fått veta vad det är. Lite försent bara. Läkaren på idrottskliniken visste direkt vad det var.
I mitt fall är det fästet till nerven som är förstörd, har det just hänt kan det läka. I mitt fall så hade det gått aldeles för långtid. Annars är det vila som gäller.
Typiska symtom är att lill och ringfingret ”somnar” när du sover. Alltså att du vaknar upp och de två fingrarna är bortdomnade. Så är det varje natt för mig.
Men det som du beskriver kan säkert bero på andra saker, men titta upp det så slipper du som jag lida av det resten av livet.
Det enda jag kan göra är att lägga om nervbanan.. och då kan det bli komplikationer som ärr bildningar..
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY