Home › Forums › Skador och rehabilitering › Knakande axel?
Laesk: Den första gör jag alltid, de andra tre kan vi med lite större bröst inte göra………
Allt går om man vill!
På 2:a så håll armarna/armbågarna ovanför brösten.
På 3:e så ta armen rak å lägg den precis under bröstet, å vrid åt sidan!
Å den sista övningen måste ju funka ändå?
Fy tusan va bra!! Här fanns det en färdig tråd precis när jag skulle besöka siten och starta en tråd med samma förfrågan
Stort tack till Laesk för de suveräna stretchövningarna!!
En fråga bara….Det knäpper bara i min högra axel….och jag märker att jag har en muskelknut på deltoideus, den sitter nästan precis ovanför axelleden. Har haft den väldigt länge, någon som har haft något liknande? Och hur blev ni av med den isf? Massage? Akupunktur? Sjukgymnastik? (Har varit hos en sjukgymnast efter en inflammation där, men som sagt, knuten sitter kvar ändå)
För mig knäpper det i båda, men mest i den vänstra. Fast jag har blivit bättre sedan jag och pojkvännen köpte ny större säng. HAn väger nästan 50kg merän jag, så i den gamla vi hade som var ganska liten låg jag alltid i en ”nerförsbacke” på vänstersidan, vilket jag tror bidrog till att jag fick ont i den axeln och kände mig sned i kroppen.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY