Knäna värker. Återupptog nyss cykling. Hjälp!!!

Home Forums Skador och rehabilitering Knäna värker. Återupptog nyss cykling. Hjälp!!!

• This topic is empty.
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author

Hej.

Mina knän är just nu jobbigare än någonsin. Varje gång jag försöker använda knäna för att tlx ställa mig upp bara så måste jag ta stöd för att inte få ont så in i *** Jag behöver bli av med detta problem innan mönstringen eftersom jag har militären som en tänkbar framtid. Och kommer jag inte in där så e de i stort sett kört för det målet i livet.

Jag tror mig veta orsaken till att det gör ont efter att ha kollat forumet ett tag. Det är som så att i höstas så cyklade jag upp till skolan varje morgon (skolan ligger ca två mil bort) och sen hem igen efteråt. Sen stals min cykel och jag cyklade inte alls på ungefär hela vintern, och allt vad träning heter i stort sett avstannade. Nu har jag köpt en cykel och börjat igen, och den här senaste veckan så har jag cyklat ett par timmar om dagen. Dvs mellan tio och tjugo mil den senaste veckan bara. Cykelns sadel sitter för lågt men det kommer jag att åtgärda i morgon.

Typ igår/förrgår började det göra ont i knäskålarna när jag använde dom.
    En någorlunda bra beskrivning på smärtan vore nog att när jag använder musklerna i knäna så vill musklerna bara ge upp. Så som sagt måste jag ta stöd när jag ställer mig upp.

Nu undrar jag om det finns någon som har haft det här och löst det någorlunda snabbt? Jag har hört om stretching men eftersom jag aldrig stretchar vanligtvis (är det det som är problemet kanske?) så vet jag inga stretch övningar.

Och justeja jag glömde nästan av att nämna att nu ikväll så har en muskel/sena (jag är inte riktigt säker på vilket det är) på höger knäveck typ sträckts ut på något sätt. Det gör inte direkt ont men jag vet inte om det är kopplat till smärtan i knäna?

All hjälp uppskattas mkt…
    Mvh Daniel

PS: Om det verkar lite huller om buller så är det för att jag gått tillbaka och lagt till saker som jag glömt. Sry…

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.