Home › Forums › Skador och rehabilitering › Knäont
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
25 augusti, 2009 at 13:57 #61862Anonym anvandareMember25 augusti, 2009 at 13:57 #396033Anonym anvandareMember
Hejsan!
Jag har väldigt ont i mitt vänstra knä. Om ni tänker er på utsidan av knät, så finns det som en liten knöl. Trycker jag på den gör det otroligt ont.. Någon som vet vad detta kan bero på?
Det har gått i perioder under en väldigt lång tid, vet inte exakt hur lång tid. Iallafall ett par år. Ibland gör det så ont i knät att jag knappt kan gå. Förstör ju en del för benträningen så vill reda ut det här. Någon som kanske vet vad det kan vara?
Tack på förhand!
25 augusti, 2009 at 21:06 #396034Anonym anvandareMemberHar liknande knäont, dock inte så att det gör on att gå. Gör ont i högra knät när jag joggar senaste tiden. böjer jag på benen känner man hur en broskknöl rör sig bredvid knäskålen. känns som man sliter på knät…
joggar 1h 3 dgr i veckan och promenerar 1h 4 dgr i veckan, kanske för mycket?testa att träna med knästöd ett tag det är ganska skönt
25 augusti, 2009 at 23:51 #396035Anonym anvandareMemberSmärta på utsida knä är ofta sk. löparknä.
[http://www.netdoktor.se/traning-kost/?_PageId=377]
26 augusti, 2009 at 10:12 #396036Anonym anvandareMemberTommy Süld wrote:Hejsan!Jag har väldigt ont i mitt vänstra knä. Om ni tänker er på utsidan av knät, så finns det som en liten knöl. Trycker jag på den gör det otroligt ont.. Någon som vet vad detta kan bero på?
Det har gått i perioder under en väldigt lång tid, vet inte exakt hur lång tid. Iallafall ett par år. Ibland gör det så ont i knät att jag knappt kan gå. Förstör ju en del för benträningen så vill reda ut det här. Någon som kanske vet vad det kan vara?
Tack på förhand!
Kan du minnas hur det började? Var det i samband med löpning eller styrketräning? Har du ramlat och slagit i knät? Har du kroniskt ont eller kommer det bara ibland? I så fall när?
Jag får ont som satiken på utsidan av mitt högra knä om jag springer eller joggar. Jag har därför slutat att jogga.
Du ska nog uppsöka en läkare eller sjukgymnast om du haft smärtor så pass länge som flera år!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.