Knäproblem efter horisontell benpress

Home Forums Skador och rehabilitering Knäproblem efter horisontell benpress

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

Bytte för 1 månad sedan ut knäböjen mot en horisontell benpress pga av att stången var upptagen. Måste ha vinklat foten på felaktigt vis i förhållande till knäleden eller något för nu dras jag med knäproblem.

Känns som att det är en sena eller liknande på knäskålen som smärtar, hämmar mig i benträningen och smärtar av och till i vardagen vid böjning i knäleden.

Någon som känner igen detta?

Har haft så ett tag jag med, att det liksom smärtar inne i knäskålen(?)
    Tror det kan vara artros, inte säker…
    Jag köpte iallafall glucosamin mot just artros och nu är jag på bättringsvägen.

Jo, precis.. Känns som smärtan har sitt ursprung inuti knäskålen eller alldeles utanpå.
    Tack så mycket för ditt svar, ska prova med det.

Det där kan vara så fruktansvärt många saker, symptomen för löparknä går också in i din förklaring, så… Om du vill vara säker, gå till läkare :)
    Annars så kan du testa att stretcha musklerna i låret…

mwallin wrote:
    Bytte för 1 månad sedan ut knäböjen mot en horisontell benpress pga av att stången var upptagen. Måste ha vinklat foten på felaktigt vis i förhållande till knäleden eller något för nu dras jag med knäproblem.

Känns som att det är en sena eller liknande på knäskålen som smärtar, hämmar mig i benträningen och smärtar av och till i vardagen vid böjning i knäleden.

Någon som känner igen detta?

Jag har ungefär samma just nu och jag har ingen lösning tyvärr men let me know om du kommer på en lösning… :P

Neiman wrote:
    Annars så kan du testa att stretcha musklerna i låret…

Ja, precis… det kan vara att din lårmuskulatur är för ’kort’ så att knäskålen flyttar sig uppåt eller något sådant har jag för mig, inte säker dock.

Får du ont i knät om du sitter länge med böjd knäled?

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.