Home › Forums › Skador och rehabilitering › Knäproblem efter horisontell benpress
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
26 april, 2008 at 21:59 #73601Anonym anvandareMember26 april, 2008 at 21:59 #583985Anonym anvandareMember
Bytte för 1 månad sedan ut knäböjen mot en horisontell benpress pga av att stången var upptagen. Måste ha vinklat foten på felaktigt vis i förhållande till knäleden eller något för nu dras jag med knäproblem.
Känns som att det är en sena eller liknande på knäskålen som smärtar, hämmar mig i benträningen och smärtar av och till i vardagen vid böjning i knäleden.
Någon som känner igen detta?
27 april, 2008 at 10:56 #583986Anonym anvandareMemberHar haft så ett tag jag med, att det liksom smärtar inne i knäskålen(?)
Tror det kan vara artros, inte säker…
Jag köpte iallafall glucosamin mot just artros och nu är jag på bättringsvägen.27 april, 2008 at 10:59 #583987Anonym anvandareMemberJo, precis.. Känns som smärtan har sitt ursprung inuti knäskålen eller alldeles utanpå.
Tack så mycket för ditt svar, ska prova med det.27 april, 2008 at 12:04 #583988Anonym anvandareMemberDet där kan vara så fruktansvärt många saker, symptomen för löparknä går också in i din förklaring, så… Om du vill vara säker, gå till läkare
Annars så kan du testa att stretcha musklerna i låret…29 april, 2008 at 00:38 #583989Anonym anvandareMembermwallin wrote:Bytte för 1 månad sedan ut knäböjen mot en horisontell benpress pga av att stången var upptagen. Måste ha vinklat foten på felaktigt vis i förhållande till knäleden eller något för nu dras jag med knäproblem.Känns som att det är en sena eller liknande på knäskålen som smärtar, hämmar mig i benträningen och smärtar av och till i vardagen vid böjning i knäleden.
Någon som känner igen detta?
Jag har ungefär samma just nu och jag har ingen lösning tyvärr men let me know om du kommer på en lösning…
29 april, 2008 at 13:14 #583990Anonym anvandareMemberNeiman wrote:Annars så kan du testa att stretcha musklerna i låret…Ja, precis… det kan vara att din lårmuskulatur är för ’kort’ så att knäskålen flyttar sig uppåt eller något sådant har jag för mig, inte säker dock.
4 maj, 2008 at 15:18 #583991Anonym anvandareMemberFår du ont i knät om du sitter länge med böjd knäled?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.