Home › Forums › Skador och rehabilitering › Knäproblem, hjälp tack!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
25 april, 2011 at 16:21 #53004Anonym anvandareMember25 april, 2011 at 16:21 #131145Anonym anvandareMember
Hallå.
Under sportlovet drog jag på min en skada som sjukgymnasten kallade för överbelastad ländrygg, vilket jag fick genom att köra mycket tunga lyft på fel sätt osv. Det är helt borta nu, men den senaste månaden har jag istl börjat känna att det är någon fel på mina knän… jag har pratat med sjukgymnasten om detta och hon rodde att eftersom jag gick fel när jag hade skadad in ryggen så undvek jag att belasta högerknät, eftersom det var på den sidan jag hade ont i, och då har knäet vant sig vid att inte bli belastat… Hon trodde att de skulle gå över om jag började träna styrka i benen och de har jag gjort nu i ungefär en månad, men det hjälper inte. Som om inte det var nog med ett skadat knä så vred jag till vänsterknät när jag lirade boll med ett par kompisar för två veckor sen, och vet inte hur jag ska lösa det heller.
Det gör inte ont i något av knäna, de känns bara väldigt konstig och nästan ”segt” i knäna.. Vet ine hur jag ska förklara det, men det känns verkligen som att något inte står rätt till. Jag har läst att vid vridningar av knän kan menisken ta skada, men då blir knät svullet och inget av mina knän är svullna. Så vad tror ni det kan bero på?
Att jogga i en timme är inget problem, det gör inte ont, och känns bra i knäna, men sen när jag är klar och stannar och ska stretcha så pulserar det väldigt mycket i knäna, ska dte verkligen göra det? haha.
En sista grej: det finns ju ett viloläge för knäna, när man står så kan man liksom stå på ett sätt så att man inte anstränger sig alls, hoppas ni förstår vad jag menar. Jag kan inte det längre, ine sedan dessa skadorna eller vad det nu är… förstår inte varför.Tråden blev längre än vad jag väntat mig, ber om ursäkt för detta. Hoppas någon har tiden att läsa igenom den och förhoppningsvis ha en idé vad det kan vara och gärna en lösning också!
Mvh -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.