- This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › Knäskada
Jag har lagt till ett pass badminton i veckan som ett komplement till styrkan. Tredje ggn fick jag ont i vänsterknäet. Jag rusade fram på en stoppboll och det sträckte till i knäet samtidigt som jag halkade framåt en aning. Det lustiga är att det gick att fortsätta spela som vanligt och smärtan kom efter passet när jag påbörjade promenaden hemåt?!
Jag har fortsatt spela som vanligt och det har funkat. Tränat ben har jag också gjort även om jag känt av knäet en aning efter passen.
Nu var jag och tränade rygg för en vecka sen och stod i T-baren. Då jävlar fick jag ont i knäet och sen dess har jag verkligen haltat omkring. Nu känns det bättre, men det vore intressant att veta vad det kan vara. Är det möjligt att sträcka sej vid nåt muskelfäste i knäet?
Smärtan sitter i huvudsak nere till höger på knäet, alltså på insidan av benet.
Mvh,
MA
Måste vara att det blir för mycket belastning på knät och dess leder mm. men träna mer ben dvs mer runt om för att förstärka.
Gå till en naprapat.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY