Knäskada

Home Forums Skador och rehabilitering Knäskada

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Jag har börjat få problem med mitt höger knä, är öm o svullen i något som går diagonalt över knät precis under knäskålen..
    När jag har benet böjt en längre period så ömar det när jag sträcker ut benet igen..
    Någon som vet vad detta kan vara??

Har letat efter anatomi bilder över knät o musklerna som fäster nere i knät men hittar inget bra,någon som har länkar till detta??

Ska även köpa värmeskydd för knä.
    Vad ska man tänka på när man köper knäskydd?? finns ju med o utan hål för knäskålen, sånna man spänner på med karborreband och dom man drar på..
    Lite tips om detta tack!

Du beskriver problemet precis så som jag upplevde det i januari. Mina smärtor löste sig genom att stretcha framsidan ordentligt. Med ordentlig stretching menar jag att du stretchar 3-4 ggr/dag genom att lägga dig på en bänk, ha ena benet framför. Det andra benet skall vara utsträckt bakåt. Ta tag med handen runt fotleden, böj bak det och stretcha ordentligt. Håll kvar en minut cirka. Här kommer du åt på djupet. Hoppas du förstår hur jag menar…Ge det cirka två veckor.
    Jag känner inget alls längre.

Det är inte vätska du har i knät då? då känns det svullet…

Mirre wrote:
    Du beskriver problemet precis så som jag upplevde det i januari. Mina smärtor löste sig genom att stretcha framsidan ordentligt. Med ordentlig stretching menar jag att du stretchar 3-4 ggr/dag genom att lägga dig på en bänk, ha ena benet framför. Det andra benet skall vara utsträckt bakåt. Ta tag med handen runt fotleden, böj bak det och stretcha ordentligt. Håll kvar en minut cirka. Här kommer du åt på djupet. Hoppas du förstår hur jag menar…Ge det cirka två veckor.
    Jag känner inget alls längre.

Har faktiskt slarvat med att stretcha det sista, ska ta tag i det nu…:)

Milia wrote:
    Det är inte vätska du har i knät då? då känns det svullet…

Det är inte knät som är svullet, det är troligtvis ett muskelfäste under knäskålen…
    Skulle gärna vilja veta hur musklerna fäster i knät, någon som vet var jag kan hitta anatomin över knät?…

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.