- This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › Knäskada- vad är skadat? Ev. Bakre korsband / Popliteus
Smärta uppkom för 3-4 veckor sedan. Vet ej hur skadan uppkommit, möjligtvis genom att jag översträckt knät då jag fick tryck på knät framifrån när det redan var rakt.
Det gör ont i knät/baksida knä då jag:
1. Drar foten bakåt (dvs hamstrings jobbar) och benet är böjt mellan 45 till 120 grader. När benet är rakt är det alltså böjt 0 grader.
2. Drar underben innåt med böjt ben, tillexempel om jag sitter ned och lägger foten på mitt andra lår.
Jag kan inte provocera fram smärta genom att trycka med händerna osv.
Vad kan vara skadat?
Mina ideer: Bakre korsband eller Popliteus muskeln, men förklarar detta att det gör ont även när jag drar underbenet innåt?
Mycket tacksam för svar.
Det ska till ett rejält trauma och kanske en vridning för att du ska fucka bakre korsbandet. Dessutom borde du uppleva en ostadighetskänsla och glappande knäled om detta vore fallet.
Tyvärr är det inte lätt att säga nog utan att känna på leden, så gå och kolla upp det hos herr sjukgymnasten vettja.
/Larsa.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY