Home › Forums › Skador och rehabilitering › Knävecks smärta
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
15 oktober, 2007 at 19:29 #73035Anonym anvandareMember15 oktober, 2007 at 19:29 #580881Anonym anvandareMember
Hejsan har haft problem med mitt vänsta knäveck i en månads tid nu, smärtan kom i slutet av en vecka med hård träning (styrka, fotboll och squash). Under ett par dagar hade jag så ont i knät att jag ej kunde gå i trappor, dock ingen svulnad så jag tänkte att det antagligen var någon överansträngning. Nu en månad senare, har vilat bara kört lätt cykling några få gånger, har jag fortfarande ont tex när jag tar av mig skon eller ska köra curls, dvs alla moment där jag spänner baksidan av ”benet”. Känslan är typ kniv smärta i knävecket. Börjat bli smått orolig och less på att inte kunna ut och springa. Mkt tacksam för svar.
mvh Johan26 oktober, 2007 at 08:35 #580882Anonym anvandareMemberFortfarande ont? Uppsök en läkare.
21 december, 2007 at 20:31 #580883Anonym anvandareMembernu har jag äntligen fått svar på vad det är, sliten inre menisk. Om någon har samma problem och hittar detta innlägg. Tjata som fan på sjukvården för annars händer inte ett skit.
21 december, 2007 at 23:11 #580884Anonym anvandareMemberStefan Andersson wrote:Fortfarande ont? Uppsök en läkare.En läkare hjälper inte ett shit. Dom säger bara till en och vila..
Ja har själv haft problem med liknande under en längre period nu. Fick riktig hjälp så de löste sig snabbt.22 december, 2007 at 22:25 #580885Anonym anvandareMemberAkta dig så att inte hamstringsbuken eller senorna som går utmed knävecken är inflammerade. Vila, vila och åter vila. Uppsök läkare i första hand som fler råder dig till. Gärna någon som är mer seriös än låtsasdoktorerna på sjukvårdscentralerna. Gå till en privat om så behövs. Se bara till att du blir ordentligt undersökt och att det händer något mer än att du blir hemskickad för att vila en vecka, stretcha hamstrings och sedan återkomma om besvären fortsätter. Ultraljud kan eventuellt vara en bra undersökningsmetod för att påvisa om området är inflammerat.
Förhoppningsvis kan något så enkelt som vila och antiinflammatoriskt åtgärda problemen. Annars är lokala kortisonsprutor en metod, dock väldigt tveksamt om du får positiva resultat.
Du vill INTE få ”kroniska” besvär, det vill säga ärrbildning vilket mycket väl kan ske om du fortsätter med diverse aktiviteter. Kan ta flera år att få bort.
Vill inte skrämma dig eller påstå att det är frågan om en inflammation men ibland kan det vara bra att få lite tips om misstänkta dysfunktioner.7 juni, 2008 at 10:09 #580886Anonym anvandareMemberså nu tänkte jag säga vad som hänt, efter en helvetes lång resa i den svenska sjukvården blev det till slut artroskopi. Det visade sig vara gammal ärr vävnad som hade blivit inflamerad av okänd orsak. Denna vävnad är nu bortskuren :>
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.