Home › Forums › Skador och rehabilitering › Komma tillbaka efter axel / knäskada.
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
21 juli, 2010 at 21:06 #56250Anonym anvandareMember21 juli, 2010 at 21:06 #248365Anonym anvandareMember
Hej, jag har alltid varit en person som satsar högt och jag brukar nästan alltid nå mina mål. Men för exakt er år sedan blev ja påkörd och ”krossade” nyckelbenet som läkaren valde att kalla det, jag va tvungen att mer eller mindre ligga still i 2 månader sen efter de började jag med rehab. Detta gjorde att jag tappade lusten för träning ett litet tag eftersom detta va ett rejält handikapp och jag vart avråd att träna så hårt som jag gjort i minst 5-6 månader.
När december kom skulle jag äntligen ta tag i detta med min älskade träning igen. Men då va naturligtvis oturen själv framme så jag snubblade med en back i famnen ner för en trappa och då rök båda mina knäns menisklar :*(. Detta har jag haft lite problem med att få till bra pga av att jag har ett aktivt jobb. När jag nu efter en väldigt passiv och stilla sittanden period på 1 år suttit hemma och bara tänkt på va jag ska göra när jag äntligen får gå upp på gymmet och bara försvinna i min egen värld.
Då knackar problemen och okunskapen mig på axeln, jag har blivit ”överviktig” och tappat all kondition. Nu har jag ca 15 kg som jag skulle behöva träna bort, man ser fortfarande lite konturer på mig men de ser mer ut som chipstuttar än nått seriöst. Jag är så återställd som jag kan bli dvs ingen begränsad rörlighet i axeln men knän som kan låsa sig lite ibland (ni känner säkert till hur de fungerar).
Min direkt fråga nu när ni känner till bakgrunden är hur jag ska börja för att komma igång igen. Är det bäst att ut och springa eller liknande för konditionen och sedan ta tag i gymmet eller hur ska jag göra ? Är de några speciellt produkter jag ska köra med för att bygga massa och gå ner i fett vikt ?
Är de någon som har några tips på tankar / övningar för benen som är bättre för knäna ?
Är väldigt tacksam för svar!
Mvh Magg0t
23 juli, 2010 at 17:38 #248366Anonym anvandareMemberSkippa löpningen, alldeles för skadligt för knäna, och hellst med tanke på att du redan har dåliga knän, satsa på cykel eller rodd istället då
23 juli, 2010 at 20:07 #248367Anonym anvandareMemberÄr de bäst att köra på cykeln på gymmen då ? eller kan man ta cykeln ut i spåren ? Tänkte de kanske är för ”stötigt” i spåren
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.