Home › Forums › Skador och rehabilitering › Komma tillbaka efter axelskada
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
16 augusti, 2013 at 21:30 #103008Anonym anvandareMember16 augusti, 2013 at 21:30 #1078562Anonym anvandareMember
För ungefär 2 år sen drog jag på mig en axelskada som ställde till set för min träning. Från att träna 5-6 dagar i veckan till att inte kunna träna något som involverar axeln.. Blev knäckt totalt!
Sjukgymnasten kan inte hitta vad som är fel. Har provat vila, men sen så kommer smärtan tillbaka och man blir återigen knäckt.
Nu känns det som det är under kontroll..Motivationen till allt är på botten. Jag gör absolut ingenting om dagarna, sitter bara i soffan efter jobb.. Nu vill jag ge mig själv en käftsmäll och prova hitta motivationen!
Tränade för första gången på länge idag, och ja.. Man orkar hälften och dör efter 5 reps men så är det ju i början.. Skulle vilja ha lite motivationshjälp av er..
Måste ta tag i träningen, älskar att träna och vill bli stark i kroppen.
Måste ta tag i mitt liv och få tillbaka livsglädjen och motivationen till träning och allt annat utöver jobb!Några tips eller väl valda ord hur man håller sig i fokus?
23 augusti, 2013 at 03:10 #1078650Anonym anvandareMemberHar själv dragits med dessa skador nyligen. Först vänstra axeln och sedan högra. Provade att träna ”runt” skadan i olika vinklar med mer eller mindre bra resultat. Tog bara längre tid för läkningsprocessen. Vilade helt i flera veckor och då läkte jag äntligen ihop. Kan fortfarandes spöka lite i vissa rörelser och sovställningar flera månader nu efteråt. Men jag motiverade mig i början med även om man fick börja med rehab-träning så var det otroligt skönt att äntligen få kunna träna! Det är alltid segt i början med utebliven styrka och ingen muskelkondition. Men det kommer snabbt tillbaka då muskelminnet alltid sitter kvar. Äter man bara tillräckligt och håller en moderat nivå till alkoholen så kommer framgångarna som ett brev på posten! Skapa små delmål som att öka 5 kg i bänkpressen varje vecka etc…
23 augusti, 2013 at 18:55 #1078662Anonym anvandareMemberMin axel kan jag fortfarande känna när jag sover eller gör någon taskig rörelse eller ska borra (är hantverkare) i fel vinkel. Men värmer upp axlarna innan varje pass med en 2kg hantel och crawlar i luften kan man säga.. Funkar bra för mig.. Men har märkt nu att jag tror jag är lite ”feltränad”.. Om jag står normalt så är vänstra sidan ”skrynkelfri” medans höger är det lite veck på.. Så måste få bak och upp axeln.. Är det att träna baksida axlar och shrugs primärt då?
Sätter inte upp några direkta mål mer än att träna minst 3 dagar/veckan.. Får sån jäkla träningsvärk i början! Haha men mitt mål är att utföra alla övningar korrekt och öka stegvis för varje pass.. Märker av att det börjar komma tillbaka. Men är fortfarande livrädd för att det bara ska hugga till i axeln.. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.