Home › Forums › Skador och rehabilitering › Konstant ont i låren
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
3 januari, 2007 at 21:18 #87429Anonym anvandareMember3 januari, 2007 at 21:18 #920879Anonym anvandareMember
Det har gått cirka 8 veckor. Det gör lika ”ont” i dag som det gjorde när det började. Jag har någon konstig surhetskänsla i låren som är konstant dygnet runt. Jag har senaste 2 veckorna vilat totalt från all form av träning (första 6 veckorna körde jag bara överkroppsträning på gymmet) och nothing.
Uppkom i samband med ett ett par hårda OLpass följda av dålig vila, den slitna känslan i hela kroppen la sig efter ett par dagar men surhetskänslan i låran försvann aldrig.
Jag är helt fräsch i övrigt, inga som helst problem – men låren gör direkt ont, framsidan dvs. Det känns som om det är under muskulaturen och inte i den i den, typ nedre mitten av framsidan.
Vad fan är detta? Överträning känns som om det verkar vara ute ur bilden, vi snackar 8 veckor.
compartment syndrome stämmer delvis in på det jag känner men vafan då är det riktigt allvarligt och jag känner genast att mina internetundersökningar kan vara på tok för överanalyserande.
Jag håller på att bli tokig eftersom jag inte har en aning om vad jag ska göra och när fan detta kommer att sluta. Snackat lite med min tränare och han tycker jag borde jogga en del men jag är själv osäker. Please, help me out.
/jonatan
3 januari, 2007 at 21:20 #920880Anonym anvandareMemberJonatan wrote:Det har gått cirka 8 veckor. Det gör lika ”ont” i dag som det gjorde när det började. Jag har någon konstig surhetskänsla i låren som är konstant dygnet runt. Jag har senaste 2 veckorna vilat totalt från all form av träning (första 6 veckorna körde jag bara överkroppsträning på gymmet) och nothing.Uppkom i samband med ett ett par hårda OLpass följda av dålig vila, den slitna känslan i hela kroppen la sig efter ett par dagar men surhetskänslan i låran försvann aldrig.
Jag är helt fräsch i övrigt, inga som helst problem – men låren gör direkt ont, framsidan dvs. Det känns som om det är under muskulaturen och inte i den i den, typ nedre mitten av framsidan.
Vad fan är detta? Överträning känns som om det verkar vara ute ur bilden, vi snackar 8 veckor.
compartment syndrome stämmer delvis in på det jag känner men vafan då är det riktigt allvarligt och jag känner genast att mina internetundersökningar kan vara på tok för överanalyserande.
Jag håller på att bli tokig eftersom jag inte har en aning om vad jag ska göra och när fan detta kommer att sluta. Snackat lite med min tränare och han tycker jag borde jogga en del men jag är själv osäker. Please, help me out.
/jonatan
LÄKARE!
4 januari, 2007 at 12:09 #920881Anonym anvandareMemberJag ska träffa en idrottläkare på måndag. Jag tänkte ifall det fanns någon här som kände igen detta och hade lite erfarenheter eller så.
9 januari, 2007 at 10:22 #920882Anonym anvandareMemberTräffat honom, han var osäker och visste inte riktigt vad det rörde sig om. Jag är något bättre, men knappt märkbart. Han hade tankar kring att det kunde vara så att överansträngningen gått utanför musklerna och satt sig i något bredvid som jag inte kommer ihåg vad det heter.
Min tanke med detta topic var om det fanns någon som kände igen sig, som stött på detta förut (kanske inte själv men haft någon adept eller nåt som gjort det) och isf hur denne tagit sig ur det.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.