- This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › Konstiga ärr på rygg & armar! Hjälp!
Hej!
Är 16 år (183cm / 63kg) och
har nyss börjat styrketräna seriöst (inne på 3:e veckan nu) och har endast kört ett rygg pass och ser redan konstiga ärr på mittersta ryggen, små men ganska många (syns tydligt) samt på bakre axlar fast lite. När jag visa min mamma detta sa hon att det var nått med huden som spruckit :S och att det kan bara bli värre.. Nu börjar jag blir rädd och hoppas inte att det hindrar mig från att träna mer. Så frågan är vad är detta och är det farligt?
Tacksam för svar!
Bristningar ?
Har själv ytterst små på nedre ryggen vid ryggraden…
Inget farligt med bristningar, du får bristningar för att du går upp i vikt så snabbt så att huden inte riktigt hänger med.
Jag har också bristningar på armhålorna, rygg, armar.. men dom börjar blekna lite nu.
Du är ung och hormonerna sprutar, detta kan göra att elastisiteten i bindväven försämras och bristningar uppstår. Uppkomsten behöver inte vara på grund av ökad muskelmassa utan också att du är inne i en allmän tillväxtperiod.
De bleknar med tiden och inget du behöver oroa dig över.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY