Korsryggen

Home Forums Skador och rehabilitering Korsryggen

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

hejsan.

jag har tränat ett tag nu och allt har gått bra- inga skador eller något sådant. men; jag har alltid varit ”öm” i min korsrygg. tex om jag sitter ner för länge så får jag väldigt ont och blir hemskt öm, och när jag ligger ner för att sova så känns det som om min rygg svankar av sig själv. ibland när jag kör tex hantelpress så svankar min rygg av sig själv och jag får väldigt ont mot dagens slut, det ”isar” typ. lite svårt att beskriva vad jag känner men har ni någon aning om vad det kan vara för problem ? eller behöver jag bara strecha mer och träna korsryggen lite mer så att den blir mer ”uthållig” ?

Tänk på din hållning när du sitter, att sitta i ytterlägen och ha mjukdelarna på spänn ger naturligtvis smärta.

tuu wrote:
    hejsan.

jag har tränat ett tag nu och allt har gått bra- inga skador eller något sådant. men; jag har alltid varit ”öm” i min korsrygg. tex om jag sitter ner för länge så får jag väldigt ont och blir hemskt öm, och när jag ligger ner för att sova så känns det som om min rygg svankar av sig själv. ibland när jag kör tex hantelpress så svankar min rygg av sig själv och jag får väldigt ont mot dagens slut, det ”isar” typ. lite svårt att beskriva vad jag känner men har ni någon aning om vad det kan vara för problem ? eller behöver jag bara strecha mer och träna korsryggen lite mer så att den blir mer ”uthållig” ?

Hej! Det finns en del bra övningar i ett rygghäfte på [http://www.kiwa.se/rygghafte.pdf] som du säkert kan ha nytta av. :up:

tackar så mycket för alla tips. men för att vara på den säkra sidan så ska jag allt kolla upp det !

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.