- This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › Korta, svaga eller för starka höftböjare?
Har under en längre tid haft problem med vad jag tror är korta höftböjare. Eller problem är kanske till att ta i, men det har varit lite ont i framför allt höger ljumske och mitt fram när jag promenerat med tempo och vid vissa benövningar. Har försökt stretcha höftböjaren i perioder efter konstens alla regler men utan direkta resultat. Snarare att området blir mer irriterat. Nu har det dock gått så långt att jag benen känns olika när jag går. Svårt att förklara känslan, men det känns som jag inte har samma kontakt med vänster ben, som höger.. Det märks speciellt tydligt om jag ger mig på utfall, då jag har lätt att få kontakt i höger ben, medan vänster enbart gör ont mitt fram på låret och är stört omöjligt att få kontakt med. Har alltid lite mer träningsvärk i högra skinkan, och det känns ohållbart i längden Vid vanliga höga knälyft kommer jag bra mycket högre med höger knä, än vänster. Känner ofta en trötthetskänsla i ljumske/framsida även på höger sida.
Jag vore oerhört tacksam för tips och idéer.
Ställ dig i utfalls position sen så juckar du fram med skrevet och håller ditt skrev kvar framåt och den bakre benet knä ska inte röra i golvet och det benet ska vara rakt.
Så stretchar du höftböjarna.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY