Home › Forums › Skador och rehabilitering › körtelfeber
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
25 april, 2008 at 13:18 #56720Anonym anvandareMember25 april, 2008 at 13:18 #281431Anonym anvandareMember
Om man t.ex tränat hårt i 5 år sattsat allt på träningen och man väger ca 90 kg deffad. Sen får man körtelfeber som varar i 6-12 månader och man får inte träna är det så att man får börja om från 0 sen igen?
25 april, 2008 at 23:39 #281432Anonym anvandareMemberJag har sj haft körtelfeber, var dock normaltränad (klättrade 5dagar i veckan och va allmänt aktiv men inte mer än så innan ”kyss-sjukan”)
Under sjukdomstiden ska man verkligen inte träna eftersom det sätter sej på mjälten å va fan det va, folk trillar tydligen av pinn av den dära åkomman..
Min normala kondition kom inte tillbaka förns efter ca 6 månader efter tillfrisknande… Min stackars grabb som jag hände med då fick fan bära mej ibland för jag vart helt slut *hehe* tur att jag vägde under 50 å inte 90 ;P
Det kan säkert ta tid att komma igen efter det där.. Men från NOLL vetifan… Och har kroppen vart FIT FOR FIGHT innan sjukdomen tror jag den fortare kommer dit igen efter.. Kanske försök till högt protein intag hjälper?? Och massa BRA näringsrik mat.. Men man får ju inte i sej så mycke överhuvudtaget.. Hmm jag hade nog inte så mycke å säja förresten…
25 april, 2008 at 23:41 #281433Anonym anvandareMember(kan ju trösta med att har man haft det en gång är man immun sen):emo-thumb
26 april, 2008 at 10:28 #281434Anonym anvandareMemberRbN33 wrote:Är du helt säker på den saken?Det har förekommit att vissa drabbats av samma virus två gånger, men det är ytterst ovanligt. Har man haft körtelfeber en gång så är man till 99% säkerhet immun mot ny infektion.
21 maj, 2008 at 10:10 #281435Anonym anvandareMemberdreamath wrote:ATA GROUP is privately owned trustee and corporate services group with offices in Hong Kong, Kuala Lumpur, USA, Singapore, the British Virgin Islands, Samoa, Beijing, Shanghai, Hangzhou and Shenzhen. We are staffed by a professional team of lawyers, accountants and consultants with a wealth of experience both in their respective professions as well as specifically in the offshore industry. Our operational offices around the world is more than 120,000 square kilometers. This combination of offices and expertise enables ATA to provide an exceptional portfolio of quality services to a global client base(来源:[http://www.hkatreg.net.cn 注册香港公司]网)Stoppa detta Admins !!!!!!!!!
4 juni, 2008 at 23:57 #281436Anonym anvandareMemberhaft det själv…
som vanligt är det bättre kondition in i skiten dess större chans till att komma ut bättre…
avstå helt med att träna i åtminstone 8 veckor efter du är smärt och feberfri… (själv hade jag feber i 3 veckor, smärtor och svullnader i någon vecka till)… sen skall du dessutom undvika konditionsträning (över 80% iaf) tills du känner att energinivån kommer tillbaks och tröttheten i stort avtagit. detta kan ta alltifrån 3-12 mån och det är för att undvika riskerna för hjärtsäcksinflammationer och sådant som tydligen är stor risk… men håll igång lågnivåträning under tiden så ska du se att du klarar dig ganska bra…
jag hade det när jag var 18, jag förlorade 8,5 kg under själva ”hemma i sängen” tiden och gick ner till strax över 65… tog ett halvår innan jag hittade tillbaks till gymet… var där två veckor innan jag upptäckte att min kropp inte var redo för det… var borta från gymmet i två månader till och försökte efter det gå tillbaks vid upprepade tillfällen men det gjorde ont och hjärtat flämtade för glatta livet… var tillbaks med ok kropp efter ca 10 månader… och sen var det ju bara att börja om nästan… så gör inte om mitt misstag att börja för kraftigt… utan gör lågnivåträning istället tills du känner kroppen komma…
(behöver man fortfarande ta så där läskigt många blodprov?! jag tror jag tog 4 stora rör i 3 omgångar, svimmade varje gång!)
27 juni, 2010 at 11:55 #281437Anonym anvandareMemberJAG HAR OXÅ DE PISSET:(
kliar sjukt i fingarna på träning asså!!……….suck…..
ingen feber mer……halsont typ borta…..när den är borta (starta lite nätt?) tänk om jag tappar alla 4 år ja tränat:(
27 juni, 2010 at 12:21 #281438Anonym anvandareMemberTa det lugnt. Har själv haft körtelfeber… Det suger hårt, men du har ju muskelminne. Så dina 4 år är inte bortslösade
Men börja inte träna för tidigt, kan bara bli värre då.
Själv överdoserade jag alla jävla vitaminer som fanns på slutet, tog immunförsvarsstärkande tabletter etc.. Sen så gick det över. Låt det ta sin tid bara
Edit; Ursäkta för grötigt inlägg. Är lite stressad
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.