Kortison

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Hej!

Jag har under en ganska lång tid haft problem med min vänstra axel, gått hos sjukgymnast, kiropraktor osv och fått diverse program för cuffarna.
    Men jag märker att det inte hjälper. Jag får problem med hatelpressar (Kör inte bänk) Då vänster sida inte riktigt vill hänga med.
    Jag har därför nu funderat på en kortisonspruta.
    Någon som har erfarenhet inom detta? Bra eller anus?

Hej!
    Jag har tagit 4 kortisonsprutor i mina handleder, det hjälper mot smärtan och har i mitt fall medfört att jag har varit smärtfri i cirka 3 månader.

De 3 första gångerna tränade jag på som vanligt då jag inte hade ont, dock resulterade det i att handlederna blev dåliga efter cirka 3 månader och jag var tvungen och ta en ny spruta.

Sista gången bestämde jag mig för att byta övningar, skippa bänkpress och andra övningar som gjorde att jag fick ont. Det har fungerat mycket bättre nu.

Sammanfattning: Om du kan hitta alternativa övningar så tycker jag att du ska ta sprutan för att slippa smärtan/inflammationen. Men om du gör det för att kunna köra hantelpress etc. är det ingen poäng då du kommer få ont igen efter några månader.

Sen är väl kortison inget man ska ta om man kan undvika men har man inget val så fungerar det bra.

Tack för ett bra svar! Hantelpressen var mer ett exempel, jag känner i flera övningar (Väldigt många) Att jag inte riktigt ”hänger med” på vänstersidan. Har blivit erbjuden en kortisonspruta förr men tackade då nej av den anledningen att det kanske inte är något man ska ta bara sådär. Men just nu ger det mig problem i min träning, och jag känner att en spruta kanske kan hjälpa mig framåt, istället för att träningen ska ta mig bakåt i min utveckling.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.