- This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › Kraftigt skadad ljumske
Jag spelade en fotbollstunering igår med jobbet. Jag spelar inte fotboll annars så musklerna få ju en helt annan belastning. I en närkamt fick jag mitt ben borttryckt så det sträckte till ordentligt i ljumsken. Men efter en stund kändes ingenting och jag fortsatte spela. Men 3 matcher senare fick jag avbryta för jag kunde knappt stötta mig på benet. Nu smärtar det och i morse tog det 15min att komma upp ur sängen och jag kan nästan inte gå. Inget bör vara avslitet, för jag antar att smärtan borde vara enorm isf. Smärtan är både på insidan ljumsken och på utsidan höftleden. Och det klickar till i musklerna när jag råka böja för mycket på benet.
Ska jag röra på benet eller låta det vila så mycket som möjligt?
Gå genast till en sådan!
När jag var å kollade upp skadad så vart tydligen lårhalsen i fel läge kring höftleden. Den har hoppat till 2 ggr nu t.o.m. Det smäller ”som fan” och känns rätt obehagligt. Men men, vila och äta piller som gäller. Hoppas jag slipper problemet i framtiden bara, lite orolig är man ju.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY