Krampande vader!!!

Home Forums Skador och rehabilitering Krampande vader!!!

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

Hej!
    Vore tacksam om det finns någon som har något bra knep mot krampande vader.
    Vaknar mitt i nätterna med fruktansvärda sen drag i vaderna… Det gör FRUKTANSVÄRT ont.. sen ömmar vaderna under dagen..
    Då jag har ett jobbb där jag rör mig hela dagarna är detta verkligen jobbigt, och de blir bara värre fast jag försöker massera dem!!
    Tacksam för hjälp
    Mvh Elin

Mineralbrist kanske?

Prova följande:

1. Öka kalium- och vätskeintaget ordentligt.

2. Strecha inte vaderna för ofta för mycket – 25 sek kan vara tillräckligt.

3. Håll vaderna varma, speciellt när det är så här kallt utomhus.

4. Använd stödbinda, men med förnuft. Ett bra tillfälle kan vara när du jobbar.

5. Träna, träna och träna. Då brukar de gå över.

6. Ha tålamod.

7. Delta ej i alltför påfrestande aktiviteter som sliter på vaderna som tex de flesta kampsporter och basket.

fick när jag var gravid höra att det bästa mot kramp är att ta vitaminerna sent på kvällen ( dvs om det är nattetid man har kramp) magnesium och kalcium är bra…

har blivit bättre när jag tog mineral tillskott :)
    Nu krampar det bara när jag styrketränar !!!Iaf ett problem mindre!!
    Jag kämpar på. tack :nod

nån obalans i kroppen gå o gör ett hälsotest som vissar alla dina värden så får du förhoppningsviss rätt svar vad de är som gör de :up:

Elina wrote:
    Hej!
    Vore tacksam om det finns någon som har något bra knep mot krampande vader.
    Vaknar mitt i nätterna med fruktansvärda sen drag i vaderna… Det gör FRUKTANSVÄRT ont.. sen ömmar vaderna under dagen..
    Då jag har ett jobbb där jag rör mig hela dagarna är detta verkligen jobbigt, och de blir bara värre fast jag försöker massera dem!!
    Tacksam för hjälp
    Mvh Elin

hade samma problem förut, vakna upp på natten av att det gjorde skiiit ont i vaden, jag skrev i utav helvete 😮
    prova stretcha vaderna innan du går och lägger dig, funkade för mig.. :emo-thumb

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.