Kroniska seninflammationer- ny behandlingsmetod!

Home Forums Skador och rehabilitering Kroniska seninflammationer- ny behandlingsmetod!

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

”Dokumenterade resultat, som samlats från hela världen, visar att denna behandling är framgångsrik till 77 % vid kroniska tillstånd som inte botats trots en lång rad olika behandlingssätt.

Behandlingen leder till en inflammationsliknande reaktion i den behandlande vävnaden. Kroppen reagerar med ökad blodcirkulation och ämnesomsättning i nedslagsområdet, vilket stimulerar och accelererar kroppens egna läkningsprocesser. Tryckvågorna bryter ned skadad vävnad och förkalkningar.”

[http://www.ergomove.no/index.php?cat=forside&lang=se]

Till er som har provat på denna metod, till er som har kunskap inom området; Är detta för bra för att vara sant? Om så berätta gärna i tråden om era resultat/tankar!

Vilken otrolig respons…..

Det är väl ingen direkt ny behandlingsmetod men kul att den visat resultat. Vi pratade om den förra året i någon skadekurs har jag för mig, då som en metod på bland annat hälsenetendinit samt hälsporre.
    Att gå in och reta vävnad är en ganska vanlig behanlingsmetod på flera ställen. Mycket går ut på att reta och förstöra lite extra för att helt enkelt boosta kroppens egna reparationsprocess :)

Stöt/Tryckvågsutrustning finns på många sjukhus/kliniker runt om i Sverige och behandlingen tål verkligen att tänkas på om man har besvär. Dock misstänker jag att det är långa vårdköer för detta men inget som jag vet, bara en känsla!

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.