Home › Forums › Skador och rehabilitering › Kroniskt förkyld. trött på skiten va f-n ska jag göra
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
21 februari, 2009 at 09:09 #70288Anonym anvandareMember21 februari, 2009 at 09:09 #520858Anonym anvandareMember
Okej det är vintertider och man är lite snorig almänt men nu är jag trött på detta. Jag är tamefan JÄMT sjuk. Lite snorig är jag för det mesta hela tiden och det har jag vant mig vid men nu sitter jag här med halsont och snorig som fan..igen. Har vart så här sen oktober då jag blev kanonsjuk efter en utlandsresa o sen har den inte gett sig. Jag har funderat på typ pencelin eller nått annat som kan blåsa rent systemet. Vila har jag gjort i två månader utan att bli frisk….seriöst hur fan ska jag bli frisk!!
21 februari, 2009 at 10:24 #520860Anonym anvandareMemberjag testade med glutamin,det står att man ska ta en sked,men det hjälpte inte,så jag tog/tar 3 st skedar varje dag nu och jag har inte varit sjuk på flera veckor nu,kankse funkar för dig med
21 februari, 2009 at 10:44 #520862Anonym anvandareMemberJag har samma problem, så jag fick en remiss till öron näsa hals och där hittade dom en gammal barnsjukdom i tonsillerna som gör att jag alltid är täppt i näsan och är förkyld, vilket i sin tur gör att jag lätt får ont i halsen men inte ofta feber. Jag ska opereras för detta på onsdag och då kommer det försvinna, det var ett litet ingrepp så det är skönt.
Om du är mellan 16 och 25 kan det vara en sån grej och det kan verkligen vara värt att kolla upp.
Mvh // C
21 februari, 2009 at 14:06 #520864Anonym anvandareMemberDu kanske ska kolla din antioxidantstatus? Hur ser din träning ut? De är ju ganska lätt att rekommendera en massa kosttillskott utan att ha en aning om hur trådskaparens livssituation ser ut…
21 februari, 2009 at 16:48 #520866Anonym anvandareMembermysk wrote:Okej det är vintertider och man är lite snorig almänt men nu är jag trött på detta. Jag är tamefan JÄMT sjuk. Lite snorig är jag för det mesta hela tiden och det har jag vant mig vid men nu sitter jag här med halsont och snorig som fan..igen. Har vart så här sen oktober då jag blev kanonsjuk efter en utlandsresa o sen har den inte gett sig. Jag har funderat på typ pencelin eller nått annat som kan blåsa rent systemet. Vila har jag gjort i två månader utan att bli frisk….seriöst hur fan ska jag bli frisk!!Något som funkar på mig: Mycket bär; färska, frysta och 100%-iga juicer.
Mycket frukt, allt från vanliga till exotiska. och mycket fet fisk, lax, sardiner m.fl.21 februari, 2009 at 18:48 #520868Anonym anvandareMemberMånga bra tips här tack tack.
Som av en händelse började jag med glutamin förra veckan. Tar ca 15 gram per dag.
Min livssituation. Well jag tränar stenhårt minst fyra dagar i veckan. Hade 2 månanders uppehåll fram till för tre veckor sen då det inte var nån träning alls pga sjukdom. Som sagt van att alltid vara sjuk så tränar oftast ändå.
Det där med remissen lät ju ganska intressant. Skall nog ta och kolla upp det.
Well iväg till träningen igen.
Tack igen
22 februari, 2009 at 10:26 #520870Anonym anvandareMemberja,det kan ju alltid vara bra att kolla upp,mitt immunförsvar sänktes på grund utav järnbrist,vilket var ganska enkelt att lösa,skulle ha tänkt på det innan jag skrev om glutamin
MvH Samuel
22 februari, 2009 at 15:05 #520872Anonym anvandareMemberGå och gör en undersök på öron näsa hals.
Det kan vara bihålorna som du har problem med.?
Jag har problem med mina och är nästan konstant snorig. Min far har samma problem, så antar att det är ärftligt.
Så TACK pappa!22 februari, 2009 at 16:55 #520874Anonym anvandareMemberjag va också sjuk konstant innan nyår pga för hög volym och frekvens, du kan testa att börja med 2 helkroppspass i veckan med låg volym(1-3 sets per muskelgrupp) minst 2reps från failure och sakta öka tills du hittar balans mellan träning och vila.
annars brukar lite ginseng på morgonen tillsammans med kaffe hjälpa mig mot förkylning.27 februari, 2009 at 15:02 #520876Anonym anvandareMemberJag har gjort operationen nu och är jävligt dassig, jag hör av mig om den fungerade!
27 maj, 2009 at 09:15 #520878Anonym anvandareMemberJa gör det. Har liknande problem och är nyfiken!
10 januari, 2010 at 18:47 #520880Anonym anvandareMemberja tänkte på att om man redan tar vassleprotein där det finns glutamin i, ca 2-3gram per portion och om man tar det x3 så får man ju i sig en bra mängd glutamin. Är det ändå värt att köpa rent glutamin?
tacksam för svar:)10 januari, 2010 at 23:24 #520882Anonym anvandareMemberUrsäkta om jag kommer in på mig själv nu men jag har något liknande problem:
Jag är som de flesta andra i vinter, lite snuvig efter att ha varit ute en stund men det snyter man bara ut.
Annars mår jag prima.
Det konstiga är att på kvällarna får jag alltid en väldigt irriterande hosta,
jag är nära på att hosta varje gång jag andas in, vilket gör att jag hostar lite då och då.Detta händer ALDRIG på dagen, BARA på kvällarna när jag ska sova.
Vad kan detta bero på egentligen? -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.