- This topic is empty.
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › Lägga upp träning med trasigt knä och rygg?
Pajade mjukdelar (ligamenten) i båda knäna sommaren 2010 och på hösten samma år hände någonting på en kickboxningsträning då var jag svullen, mycket öm och det gjorde oerhört ont när jag stödde mig på höger ben. Gick till läkare och fick det berättat för mig att sparras utan skydd är rätt dumt och att jag fick lägga träning åt sidan tills jag fått träffa en ortorped och fick en remiss för detta. :up:
Väntetiden var kort, en vecka men jag skulle räkna med två till tre veckors väntetid enligt läkaren som själv var kickboxare. Jag har även haft problem med ryggen (speciellt ländryggen) och ska börja hos sjukgymnast.
Nu till sjäva saken, jag har tränat även fast jag inte varit hos sjukgymnast eller ortorped och smärtan har inte gått över, någonting i knät hoppar till och från sin plats och jag kan också känna hur någonting går sönder lite mer för varje träning på den delen av knät där det var värst.
Tänkte köra på med två kickboxningsträningar i veckan och ersätta/lägga till pass med gym och simning för kroppens skull, hur ska jag lägga upp träningen med gymmer och simningen tycker ni? Vill gärna få upp konditionen på en annan nivå och även torska en del kilon på köpet. Jag är tjej, 17 år och 165 lång.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY