Home › Forums › Skador och rehabilitering › Läkare…
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
7 januari, 2007 at 11:58 #81762Anonym anvandareMember7 januari, 2007 at 11:58 #757107Anonym anvandareMember
Har inte varit online här på ett bra tag nu, detta eftersom min motivation har försvunnit, detta pga att jag har haft problem med min ena axel och därför inte kunnat träna normalt.
Jag begav mig till en kiropraktiker som ville att jag skulle till en ortoped först, för att få tid till en ortoped gick jag till en läkare som sa att jag bara var övertränad och frågade om jag tog aas. Till sist fick jag antiinflammatoriska tabletter och en remiss till sjukgymnast. Sjukgymnasten såg direkt mitt problem med axeln och skickade mig på en magnetröntgen. Magnetröntgen visade att jag har en skada i ledkapseln (i axeln) och en sena som sträcker sig upp mot nacken är skadad. Nu sitter jag här och väntar på min ortopedtid som är om ca 3 mån allt detta har pågått nu sedan i aug. Problemet med axeln har jag haft under en längre tid, men det var först i aug som jag fick stora smärtor och beskymmer med det, jag har tappat styrkan på min högra sida samt har blivit sned i kroppen.
Under denna tid har jag gått ner ca 13kg och därför har motivationen försvunnit och jag slutade träna i höstas.
Får väl bara hoppas på att det löser sig och att jag kan börja träna igen.
Off topic:
När jag ändå skriver här så kan jag lika bra fråga om någon har kontakter till lägenhet i Malmö i så fall får ni gärna höra av er eftersom jag ska flytta dit.
Detta tack vare att mitt jobb finns där, och det är lite jobbigt att pendla.7 januari, 2007 at 12:18 #757108Anonym anvandareMemberöver ett halvårs väntetid till ortoped? fy fan
malmö lär va svårt å hitta lägenhet i. en polare har sökt i 6 månader utan att hitta (hyresrätt). bostadsrätt är lättare. men då måste man ha gott om stålar. min polare uppskattar att det krävs ca 400 000 till 1,5 milj.
7 januari, 2007 at 19:57 #757109Anonym anvandareMemberDet är hemskt när det händer.
Jag vet själv hur det var när jag skadade min ljumske, fick sk. ljumskbråck, rätt roligt för en 18åring att få det. Fick först gå till vårdcentralen, som skickade vidare mig till kirurgen, skulle ta ca 2veckor, det tog ca 1månad, bara för att få en remiss till operation som var nödvänligt. Sedan sa dem att det var 2-3månaders väntetid, jag väntade en månad och inget hände, väntade två månader, inget hände… ringde till dem och de hade slarvat bort mig bland alla papper … fick senare en akuttid som gjorde det hela lite bättre..hur som helst, det jag vill ha sagt är att det tar tid, du är ung och du hinner bli stor och stark igen! Lycka till
7 januari, 2007 at 21:03 #757110Anonym anvandareMemberxatzer wrote:Det är hemskt när det händer.
Jag vet själv hur det var när jag skadade min ljumske, fick sk. ljumskbråck, rätt roligt för en 18åring att få det. Fick först gå till vårdcentralen, som skickade vidare mig till kirurgen, skulle ta ca 2veckor, det tog ca 1månad, bara för att få en remiss till operation som var nödvänligt. Sedan sa dem att det var 2-3månaders väntetid, jag väntade en månad och inget hände, väntade två månader, inget hände… ringde till dem och de hade slarvat bort mig bland alla papper … fick senare en akuttid som gjorde det hela lite bättre..hur som helst, det jag vill ha sagt är att det tar tid, du är ung och du hinner bli stor och stark igen! Lycka till
Jotack, visst man kommer väl igen men frågan är hur det blir med axeln och hur pass hårt man kan köra. Som det är nu kan jag inte göra något statiskt eller lyfta något utan att få ont efter ett tag. Längtar som fan på att kunna träna igen, man bara tynar bort (inte för jag var stor innan, men ändå).
Men hoppas det går bra för er alla andra.
Bara för att påpeka så var det inte jag själv eller min träning som gjorde så skadan uppstod, det var instruktören på gymmet
13 juli, 2007 at 10:28 #757111Anonym anvandareMemberHej på er,
Snart har ett år gått och ingenting har hänt! Även efter flera påtryckningar från min sida.
Väntar fortfarande på tid hos ortopeden, måste ju säga att det är bra läkarvård vi har.
Jag riktigt längtar till att kunna träna igen,kan inte ens bära hem en matkasse utan att få ont, och har mer eller mindre blivit vänsterhänt
Trodde dem skulle kunna prioritera en som har hela arbetslivet/ livet framför sig? Men fungerar tydligen inte så.
Ska det verkligen få ta så lång tid?
13 juli, 2007 at 21:40 #757112Anonym anvandareMemberSuck, tråkigt att det tagit så lång tid för dig att få komma till en ortoped. Har din remiss gått fram? Vad har du fått för svar ang väntetid etc.
Har du konsulterat t ex någon privat ortoped? om inte, kan det vara värt att prova.
Det ska fungera bättre i vården, men du verkar ha hamnat mitt imellan nånstans tyvärr:frust:14 juli, 2007 at 00:36 #757113Anonym anvandareMemberminken wrote:Suck, tråkigt att det tagit så lång tid för dig att få komma till en ortoped. Har din remiss gått fram? Vad har du fått för svar ang väntetid etc.
Har du konsulterat t ex någon privat ortoped? om inte, kan det vara värt att prova.
Det ska fungera bättre i vården, men du verkar ha hamnat mitt imellan nånstans tyvärr:frust:remissen har nått fram, skulle ha varit där i april men dem har skjutit fram det till sommarn ( 2 gng ). Har ej konsulterat någon annan, men har också tänkt på att detta nog är enda utvägen, för det suget jag har efter att träna är svårt att motså, men vad skall man göra, när man inte kan göra något utan att få ont? Hmm.. aja, blev bara så less på det idag så jag var tvungen att berätta.
25 juli, 2007 at 20:47 #757114Anonym anvandareMemberNaringslara – jag vet precis hur det känns. Gick ner närmare 20kg bla pga sjukdom och skada och tappade all motivation och tränade inte på 3 år… Började precis igen och faktiskt känns det lite kul och bättre mår jag av det. Inte samma nivå längre men det får ta sin lilla tid att komma tillbaka hyffsat i form.
Poängen är att förr eller senare är din skada läkt och du kan börja om på nytt, det gäller bara att inte klänga kvar vid gamla meriter och vikter – börja från scratch helt enkelt.Lycka till!
5 september, 2012 at 08:44 #1068286Anonym anvandareMemberHittade min gamla tråd! Nu är jag åter och kan träna igen! Allt tog ca 3 år för att få en operation och 1 ½ år rehab på det!
Nu har man tränat igen i ca 1 ½år och rörelsen i min högra arm är begränsad och så även styrkan men jag kör på!2 oktober, 2012 at 21:50 #1069872Anonym anvandareMemberRoligt att höra att du har blivit opererad och blivit bättre! Jag har själv opererat båda axlarna så jag vet hur jobbigt det är! Jag ville bara fråga dig om vart du opererade dig och om de även stramade åt axeln vid operationen?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.