Ländryggsbesvär – gick till en osteopat

Home Forums Skador och rehabilitering Ländryggsbesvär – gick till en osteopat

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Har sedan mitten av december haft lite besvär med ländryggen, en molande olustkänsla som inte har försvunnit. Inte direkt ont, men svårt att slappna av. Madrassen har känts för mjuk, stolen i fel vinkel, etc. Har pausat med marklyft och knäböj, men det har inte försvunnit, Under två veckors vila över julen minskade besvären, men försvann inte helt. När jag började träna kom de tillbaka.

Så jag gick till slut till en osteopat idag. Han klämde, tryckte och drog och lyssnade på mina beskrivningar. Det är inga diskförskjutningar, vilket jag började blir rädd för, utan spänningar i muskulaturen som har svårt för att vila utan befinner sig i ”konstant arbete”. Förslag till lösning är att gör lite stretchövningar, huvudsakligen för baksidan av låren och variera träningen ett tag.

Känns bättre redan efter att han pressat på några riktigt ömma punkter i ländrygg och baksida lår.

Kan du beskriva denna känslan som ”växtvärks liknande”? eftersom jag har också en liknande känsla fast i mina ben, eftersom det är så jag kan beskriva min smärta bäst :P

Trasheye wrote:
    Kan du beskriva denna känslan som ”växtvärks liknande”? eftersom jag har också en liknande känsla fast i mina ben, eftersom det är så jag kan beskriva min smärta bäst :P

Har också en sådan känsla i benen. Svårt att beskriva, men nästan som att man mår illa i benen. Har också undrat vad detta kan vara. Känns olustigt som fasen. Sorry TS om jag lånade din tråd och skrev här. Men ville också veta!

Trasheye wrote:

Hej, hade missat att det kommit inlägg här. Well, man kan nog beskriva känslan så. Molande, malande olustkänsla som inte går att koppla bort. Kom på mig själv med att justera sittställning, liggställning konstant utan att få en ställning som upplevdes som avkopplande och vilande för ländryggen. Alltså inte direkt ont.

Ska tillägga att jag känner ingenting längre av det där. Det är helt borta och jag kör både böj och mark nu igen.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.