Långdragen ryggsmärta, trasigt ben.

Home Forums Skador och rehabilitering Långdragen ryggsmärta, trasigt ben.

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Anledningen till att jag skriver här är för att jag desperat försöker få ett svar på mina akuta besvär.

Ikväll tappade jag känseln i vänstra benet vid en snabbare promenad. Jag fick släpa hem mitt trasiga ben som inte alls följde me kroppens rörelse och inte kunde stödja sig ordentligt när jag trampade hem med världens smärta i ryggen.
    Har haft ont i ryggens vänstra del i ett år nu, konstant. Har varit utan styrketräningen sedan dess men har kunnat småpromenera till o från allt sedan dess, ikväll var nog sista gången även för det.

Har en tid på akademiska för mra om flera månader framöver, men vet någon vad det innebär när mitt fruktansvärda ryggont som plågat mig i över ett år nu börjar leda till att jag förlorar känseln i mitt ben. Jag är bara 23 år men känner mig som en uttorkad gammal döende gubbe o det är otroligt jobbigt för psyket då det nu efter så lång tid bara blivit värre.

Det där låter riktigt illa!
    Av det jag har läst så är det tecken på diskbråck, och att du borde uppsöka akutmottagningen med dina nya symptom!

Quote:
    Kontakta en akutmottagning om:

* ett barn under 18 år har mycket ont
    * du inte känner dig kissnödig eller kissar på dig
    * du har domningskänsla runt ändtarm och könsorgan
    * du har domningar, stickningar eller svaghet i benen
    * du är vinglig och inte känner var du har fötterna
    * du får akut ont efter en olycka.

[http://www.vardguiden.se/templates/Article.aspx?Articleid=3141 http://www.vardguiden.se/templates/Article.aspx?Articleid=3141%5D

Vill egentligen inte kontakta akuten eftersom att det är rätt meningslöst då dem troligtvis bara kommer skicka hem mig med smärtstillande och be mig vänta kvar till magnetkameran.

Men idag gör det fortfarande lika ont i benet och känseln kommer och går. Jag tror smärtan strålar ut ifrån höftleden eller stora sätesmuskeln på vänstra sidan och sen både upp till korsryggens muskel vid höften och ner till baksidalåren där det nästan rycker i muskeln.

ANmärkningsvärt är väl också att blodådrorna bakom knäskålen svullnat upp och att det stelnat till även i området där.

Min fråga är väl nu hur jag själv på bästa sätt kan behandla det här?

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.