Långdraget axelbesvär

Home Forums Skador och rehabilitering Långdraget axelbesvär

• This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author

Tjenare, har haft ett väldigt långdraget axelbesvär (år) som aldrig tycks bli bra. Har vart mer eller mindre problemfri efter ja sluta på mitt förra jobb och börjat plugga, men nu har ja börjat jobba igen och då kommer det tillbaka direkt.
    Tränade extremt mycket bröst när ja börja träna och troligtvis så jag fick problemet. Dum som man var, skulle gärna gå tillbaka i tiden.

Nu till problemet, Det kommer alltid när ja tränar bröst, och bänkpress är värst av alla övningar den är inte o tänka på. Men hantlar har funkat okej men inte smärtfritt. Dan efter är jag ofta väldigt öm i ”rhomben” och framsida axel. kan även kännas runtom trapsen ibland. När ja gör statiska grejer med vänster armen så kommer det svidande smärta som inte släpper i axeln. Under den tiden jag jobbade kunde smärtan sitta kvar i flera dar efter ett bröst pass, medans när jag pluggade kunde smärtan gå över direkt efter passet i princip. Nu känns det som det är påvägt tillbaka. Har vart hos alla läkare som går runt omkring här, även naprapater,akupunktur,massörer, magnetröntgen,vanlig röntgen,ulta ljud. Inget av det senare har visat nåt??
    Den som vart bäst var väl naprapaten, han gjorde iaf så jag fick riktigt riktigt ont (tryckte på infraspinatus).
    Jag kör rotatorcuffen minst 2 ggr i veckan, och har väl hjälpt ganska mycket (värmer alltid den innan axlar/bröst)
    Men vad ska ja ta mig till för att bli helt problemfri? verkar som ja aldrig nånsin blir det?

Fråga gärna om ni vill veta nåt mer utförligt så ska ja försöka svara. har ju sett att det finns mycket kunnigt folk på just axlar här på forumet så är jättetacksam för svar. känns som ja gjort allt, har dock blivit bättre men inte blivit ”av” med problemet.

Mvh // Viper

Hej, jag känner lite igen problemet, körde själv för djupa bröstövningar för ett par år sedan och har blivit rejält straffad av det.. Det som hjälpe mig bäst trots att det fortfarande segar är sjukgymnast som gjorde akupunktur och satte på rejält med ström på nålarna för djupmassage samt naprapat som fick lederna på plats ordentligt (krävs några besök med jämna mellanrum) och sedan ser jag till att värma upp ordentligt inför alla pass som överkroppen (axlar/armar) är involverad i och stretchar bröst och rotatorcuffen innan jag kör igång och även nån gång under träningspassets gång. Stretcha cuffen genom att lägga handryggen på din egna svank och pressa armbågen framåt och sträck på dig – rak rygg. För att få fram armbågen trots att handryggen är på svanken så kan du ställa dig mot en dörrkarm eller stolpe och luta dig (armbågen) mot stolpen. Hoppas du förstår! Lycka till och hoppas det går framåt i rehabgyttjan…!

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.