Långt problem med axel, går det inte att fixa? [Snälla Läs]

Home Forums Skador och rehabilitering Långt problem med axel, går det inte att fixa? [Snälla Läs]

• This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author

Ska försöka skriva så kort som möjligt. Har haft axelproblem nu i ca 1 och ett halft år lika lång tid som jag har gymmat. Vet inte exakt hur skadan uppstod men misstänker bänkpress i början då det brändes i axeln men jag fortsatte ändå.

Efter ett tag blev smärtan för mycket och jag kunde inte köra bröst mera alls. Jag körde inte bröst eller axlar på ca 6 månader, och när jag skulle pröva igen gjorde det fortfarande ont när jag körde bänkpress det börjar brännas och göra ont i vänster axel på framsidan samt yttersidan och även baksida det brukar variera var det gör ont men mestadels framsida vid bröst pressar.

Har varit hos flera olika naprapater/kiropraktorer och alla har sagt olika saker och jag har prövat alla deras övningar m.m. men inget har hjälp, var även hos Axon som verkade vara väldigt duktig och han sa att jag förmodligen hade instabilitet i muskulaturen och gav mig ett par övningar men det har tyvärr inte blivit bättre. Men verkar som detta kan stämma då vänster axel är lite lutad framåt och inåt medans höger är normal.

Har försökt köra mycket rygg, baksida axlar alla slags rotatorcuffs allt möjligt men inget har hjälp alls, jag har kört på med hantelpress som känns en aning bättre än bänkpress vissa pass kan gå hyfsat bra men de e typ varannat pass det gör ont ändå fast jag värmer upp bra och har tjocktröja m.m.

Har även börjat få ont vid stående bicepscurls i vänster axel de senaste 2-3 månaderna men har inte fått ont där tidigare, känns även som vänster arm tappat mycket i styrka även fast jag kört de lika hårt.

Nu undrar jag om någon vet vart man kan vända sig, känns som man tappat lite förtroende för naprapter m.m. då det känns som många bara vill att man ska boka nya tider hela tiden även fast det knappt hjälpt något, det blir även dyrt för mig som student med alla besök på 500kr per gång.

Någon som har liknande problem som vägrar gå bort? Man blir deppig då det förstör för mina framtida planer om att stå på scen samt tävla i AF.

Jag har läst hur mycket som helst på internet och prövat allt möjligt, vad jag tror själv är det en slags instabilitet/inklämmning/inflammation. Känns även rätt trångt på vänster sida vid ryggen vid skuldran/traps.

Finns det någon som kan någon duktig läkare/doktor eller dylikt som du vet är duktig på just det här som kostar runt 150kr besök eller så då det är via ”vården” eller va man ska säga.

Mvh.
    Tack för att du tog din tid och läste.

P.S Kan utveckla ännu mer om så skulle önskas samt posta bilder på exakt vart det gör ont om så skulle önskas, ville försöka skriva kort så folk orkar läsa hela texten.

Jo det är så här.. Har börjat att känna en smärta i framsida höger axeln enbart. Smärtan sitter högt upp på framsida axel (kan försöka fixa fram en bild om ni inte förstår vart jag menar).. Smärtan uppstår som mest när jag kör bänkpress raka samt snea hantelpress för bröst, när jag kör raka hantelpress och har armarna nästintill utsträcka (top läget) så känner jag i princip ingen smärta alls.. men så fort jag går ner mot botten läget så känner jag att smärtan kommer som ett brev på posten. Känner även att det knakar i utsidan av axlarna när jag kör bicepscurl. Jag känner ingen smärta alls i axlarna när jag väl tränar axlar??

caravan annexe
    Sell Timeshare

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.