Långvarig axelskada

Home Forums Skador och rehabilitering Långvarig axelskada

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Åkte på en skada i högra axeln någon gång i oktober/November förra året. Har fortfarande känningar och funderar på vad man kan göra för att bli återställd igen.
    Var till en sjukgymnast för att kolla upp det. Sjukgymnasten trodde efter undersökning att det var en inflammation i bicepssenan vars fäste går in under axeln och det är därför det gör ont där.
    Sjukgymnasten satte mig på voltaren i tre veckor vilket inte hjälpte ett skit. Det gör ondast när jag kör flyesövningar eller vissa bicepsövningar som belastar axeln. Är trött på att ha ont och träna på halvfart! Det verkar inte gå över trots att jag undviker hantelflyes eller flyes på tunga vikter. Undrar om kortisonspruta är enda lösningen?

Någon som haft liknande problem?

Ulv wrote:
    Åkte på en skada i högra axeln någon gång i oktober/November förra året. Har fortfarande känningar och funderar på vad man kan göra för att bli återställd igen.
    Var till en sjukgymnast för att kolla upp det. Sjukgymnasten trodde efter undersökning att det var en inflammation i bicepssenan vars fäste går in under axeln och det är därför det gör ont där.
    Sjukgymnasten satte mig på voltaren i tre veckor vilket inte hjälpte ett skit. Det gör ondast när jag kör flyesövningar eller vissa bicepsövningar som belastar axeln. Är trött på att ha ont och träna på halvfart! Det verkar inte gå över trots att jag undviker hantelflyes eller flyes på tunga vikter. Undrar om kortisonspruta är enda lösningen?

Någon som haft liknande problem?

japp fast mitt satt mer åt rotatorn. käkade diklofenak hände inget sen fick jag kortison för 2 veckor sedan är bättre men långt ifrån bra. har precis börjat köra på lite lugnt.. men har man ansträngt sig mycket en dag på jobbet så e man öm på kvällen

Jag vet inte vad Martin har att säga om det här, men du bor inte i Stockholm (finns på fler ställen men är osäker var) och gå till en naprapat som har en stötvågsmaskin. Det ska tydligen vara bra mot många axelproblem, kan vara värt ett försök.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.