Läskig smärta i bröstmuskel och rygg

Home Forums Skador och rehabilitering Läskig smärta i bröstmuskel och rygg

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Hej
    jag har haft problem sista 6v med ryggen samt brösten.
    Sista veckan har dock bröstmuskeln börjat göra mera ont, speciellt efter ett bröstpass.
    Det hela började med att jag låg på rygg/skuldra med benen utsträckta uppåt, så fick jag en annan person över mig så att jag blev ihop pressad över skuldra/överdel på ryggen, lite svårt att beskriva kanske men hoppas ni fattar.

Då kände jag av direkt att det gjorde jävla ont i ryggen, men ingenting i bröstet.

ryggen: Det gör ont på högersida, strax under skuldran, lite till vänster om skulderbladet. sen sträcker det sig i den muskeln upp till nacken, ibland kan jag vara jävligt stel i nacken så att det värker duktigt av att böja huvudet ner/vänster. det känns liksom jävligt stelt och drar o värker i i nacken på häger sida och ända ner till det skadade området på ryggen.

Bröst:
    När jag böjer mig frammåt så sticker det till som fan i höger bröst, ungefär i samma höjd som där smärtan i rygen börjar.
    Ska bifoga bilder.

Förutom att det gör ont i ryggen/bröst när jag böjer mig o håller på så smärtar det ganska duktigt även när jag bara ligger på ryggen på hårtunderlag. När det är som värst så kan det även vara jobbigt och andas då skadan i ryggen ligger över lungan, att andas djupt, t.ex under träning kan vara besvärligt. Dock är det inte alltid så illa att andningen är besvärlig, bara när det är som värst.

Jag måste tillägga att jag strechar ganska duktigt.

En fundering jag har är om smärtan i nacken/rygg kan delvis bero på eller förvärras av mitt jobb, vilket är att sitta vid datorn 8h om dagen.

nå, vad tror experterna?
    :what::pop:

bifogar en bild.

[http://img689.imageshack.us/img689/2017/muskelanatomi.gif]

Personligen tycker jag det låter som att du kan ha klämt musklerna vid skulderbladet, är de irriterade och krampar så kan det mycket väl orsaka dem symptomen du påvisar.

Det kan också vara så att du har fått låsningar i bröstryggen (andningsbesvären du beskriver är ett symptom på detta). Låsning är inget farligt men det kan vara svårt att släppa låsningar på egen hand. En naprapat eller kiropraktor kan fixa detta åt dig.

Jag skulle rekommendera att du beställer tid hos en naprapat (eftersom de också ser över mjukdelarna mer än kiropraktorn). Men också för att utesluta att det inte är något allvarligare.

[http://forum.body.se/showthread.php?t=57639] Läs min post i den tråden.
    Kanske nått liknande, verkar för övrigt vara en ganska vanlig överbelastnings ”skada”.
    Sett flera liknande trådar under åren.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.