Home › Forums › Skador och rehabilitering › Ledinflammation i armbågsparti?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
25 februari, 2010 at 23:29 #58367Anonym anvandareMember25 februari, 2010 at 23:29 #326496Anonym anvandareMember
Hallå alla på body’s forum!
Jag har en fråga angående min ömmande armbåge. Jag kände att det smärtade till lite snabbt just ovanför själva armbågen, stack som till. Detta skedde under ett set med 3×10 av militärpressar. Körde ganska hårt och gick ut för att knappt kunna klara av den sista repetitionen. Det kändes som en snabb smärta i typ 8e repetitionen på 3e setet och jag kunde slutföra setet.
Har inte känt någon smärta när jag åter igen kört militärpress eller bänkpress därefter. Men däremot kan det ömma om jag bara lägger press på området just ovanför armbågen. Hur kommer det sig?
Kan jag fortsätta köra som jag gjort och bara skippa ökningen för ett tag?
Ska jag gymma och träna som vanligt och bara lägga is på armbågen eller ska jag istället lägga den i värme pack?
Tacksam för svar! // Uno
27 februari, 2010 at 17:45 #326497Anonym anvandareMemberMan ska vara försiktig speciellt när man känner smärta under övningarna. Jag skulle rekommendera vill. Då du troligtvis dragit på dig en träningsskada.
Brukar repa sig fort. Kör alla övningar du kan utan där det gör ont. Kan dock bli svårt när det gäller axlar och armar m.m…PS tror inte det är en inflammation. Om det är så måste du gå till läkare.2 mars, 2010 at 15:39 #326498Anonym anvandareMemberajaja ,, Skippa ökningen och skippa även övningen om det smärtar. Risken är att du får eller kanske redan fått samma skada som jag har.
Fick den antagligen när jag körde för hårt på smal bänkpress.Det smärtade till så som du beskriver på ovansidan av underarmen.
Detta hände säkert 10 år sen och jag har fortfarande problem med den och kan inte göra vissa triceps övningar.Jag väntar på remiss till ortopeden men Jag fick förklarat att det är en sena som nu glider över strålbenet. Därav knäppandet.
Får se om det går att lösa eller om jag får gå med irriterad sena resten av livet. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.