Home › Forums › Skador och rehabilitering › ledvärk i armbågsvecket (!?)
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
11 januari, 2010 at 10:30 #59328Anonym anvandareMember11 januari, 2010 at 10:30 #347557Anonym anvandareMember
har sen några veckor tillbaka ont i armbågen, i armbågsvecket om ni förstår! jag har svårt att hålla emot vid belastning och det känns som om någon sätter en påle rätt igenom armvecket när jag sänker vikterna.
någon som har något tips på hur jag kan lösa det?11 januari, 2010 at 11:05 #347558Anonym anvandareMembersurt, hade hoppats på en mirakelsalva. men ska nog kolla upp något sånt!
11 januari, 2010 at 12:25 #347559Anonym anvandareMemberNaprapat/Akupunktur hjälper knappast här. Gå till en sjukgymnast och få en diagnos så ev behandling kan startas!
11 januari, 2010 at 15:27 #347560Anonym anvandareMemberTommy Ivarsson wrote:Naprapat/Akupunktur hjälper knappast här. Gå till en sjukgymnast och få en diagnos så ev behandling kan startas!okej, det kan inte hjälpas med typ nån salva som t.ex. zon, och sen går smärtan bort?
11 januari, 2010 at 15:48 #347561Anonym anvandareMemberFraelsarn wrote:okej, det kan inte hjälpas med typ nån salva som t.ex. zon, och sen går smärtan bort?Ingen aning då jag omöjligt kan veta vad som orsakar smärtan!
Kan vara så simpelt att du har en inflammation pga överansträngning t.ex och då är det en inflammatorisk salva såsom zon ihop med vila som gäller. Därefter övergå till aktiv vila, dvs börja flektera armbågen med lätta vikter.
zon är en billig första åtgärd men det behöver inte vara lösningen på problemet men kanske värt att testa!
Dock har jag ingen sjukgymnast/naprapatutbildning inom detta så ta inte mina råd som säker fakta!
12 januari, 2010 at 10:16 #347562Anonym anvandareMemberokej tack ändå
12 januari, 2010 at 10:21 #347563Anonym anvandareMemberjag brukar sträcka ut armarna så mycke jag kan ca 3-5 gånger om dagen samt masserar hårt då de gör ont! uppsök läkare då de kan vara fel på lederna!
Mvh
12 januari, 2010 at 15:35 #347564Anonym anvandareMemberjo, lite massage brukar få det att kännas bättra, men smärtan kommer ju tillbaka så
12 januari, 2010 at 18:45 #347565Anonym anvandareMemberTroligen en överbelastning av bicepsfästet på underarmen. Vågar du inte gå till sjukgymnasten så kan du börja med att skippa preacher-curlen som jag antar att du håller på med? Vila/byt övningar till att börja med.
13 januari, 2010 at 20:09 #347566Anonym anvandareMemberLarsa wrote:Troligen en överbelastning av bicepsfästet på underarmen. Vågar du inte gå till sjukgymnasten så kan du börja med att skippa preacher-curlen som jag antar att du håller på med? Vila/byt övningar till att börja med.vågar och vågar haah!
jo mycket riktigt så är det precis vid fästet där det gör ont. kanske ska skippa preacher curles då det gör mest ont när jag kör den faktiskt.
biceps ska tränas imorgon så får väl komma på alternativa övningar :up: -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.