Home › Forums › Skador och rehabilitering › Ljumsbråck = Lägga ned styrketräningen
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
17 juli, 2006 at 19:18 #91603Anonym anvandareMember17 juli, 2006 at 19:18 #996048Anonym anvandareMember
Fan så jag velat om hur jag ska göra, träna lätt, inte träna alls osv. Jag har talat med ”experter” som jobbar med ljumskbråcks-patienter och de avråder å det bestämdaste från att styrketräna överhuvudtaget, andra kan säga att kör så länge det känns bra. Men bra känns det då fan inte, men heller inte helt o-bra, om man säger så. Sitter här med träningskläderna på, har varit på väg att blanda en gainer och köra på, som jag gjort länge, som jag haft som rutin så att det blivit en identitet. Ikväll skulle jag och en annan man på gymmet passa varandra vid bänkpressen och jag skulle lägga på mer än någonsin tidigare och var laddad som fan för det, och den där laddningen sitter liksom kvar, men samtidigt är det bara att inse att det kan bara bli värre, aldrig bättre, detta ljumskbråck. Så jag måste nu vänja mig vid tanken på att lägga ned ett bra tag. Det enda jag kan komma på är att köra cardio av olika slag istället.
Och fan vad man möts av oförståelse överallt där man nämner detta
”Men det finns ju massor av andra sätt än styrketräning att hålla igång på”
Dom fattar verkligen inte.17 juli, 2006 at 19:23 #996049Anonym anvandareMemberFerdinand wrote:Fan så jag velat om hur jag ska göra, träna lätt, inte träna alls osv. Jag har talat med ”experter” som jobbar med ljumskbråcks-patienter och de avråder å det bestämdaste från att styrketräna överhuvudtaget, andra kan säga att kör så länge det känns bra. Men bra känns det då fan inte, men heller inte helt o-bra, om man säger så. Sitter här med träningskläderna på, har varit på väg att blanda en gainer och köra på, som jag gjort länge, som jag haft som rutin så att det blivit en identitet. Ikväll skulle jag och en annan man på gymmet passa varandra vid bänkpressen och jag skulle lägga på mer än någonsin tidigare och var laddad som fan för det, och den där laddningen sitter liksom kvar, men samtidigt är det bara att inse att det kan bara bli värre, aldrig bättre, detta ljumskbråck. Så jag måste nu vänja mig vid tanken på att lägga ned ett bra tag. Det enda jag kan komma på är att köra cardio av olika slag istället.Och fan vad man möts av oförståelse överallt där man nämner detta
”Men det finns ju massor av andra sätt än styrketräning att hålla igång på”
Dom fattar verkligen inte.Hej moderatorer! det blev visst dubbelpostat, denna kan ni ta bort
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.