Ljumskar och bälten med mera.

Home Forums Skador och rehabilitering Ljumskar och bälten med mera.

• This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author

Hej hå!

Det är så att jag opererat min vänstra ljumske för en tid sedan och nyligen opererade jag högersidan, dock var det inte för ljumsken utan buken. Läkarna såg att ljumsken var sönder på kontraströntgen men när de var inne och kikade så var det buken som var sönder. De sydde ihop min ljumske och satte inget nät också.

Har vilat 4 utav 6 veckor, kommer dock dra igång en vecka tidigare med lite högrepsträning mest för jag inte klarar att gå så mycket mer hemma, man är ju så sugen och kollat Branch Warrens nya film gör det inte bättre.

Min fråga är till er som haft samma problem, körde ni bara på med knäböj och marklyft direkt när ni fick börja träna igen? Några andra smarta tips för att kanske förebygga senare problem?

Hur är det med bälte när ni kör mark och böj? Är detta till det bra eller dåligt?
    Någon som frågat ”någon som vet”, inte någon internetdoktor för det är allihopa efter några år på forumen.

Tror det var de frågorna jag hade

mvh

Om det var ett bråck bör du undvika övningar som knäböj, marklyft och benpress.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.