Ljumsken.

Home Forums Skador och rehabilitering Ljumsken.

• This topic is empty.
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author

Hej allesammans, jag har ett problem, jag har hållt på med det mesta genom livet allting ifrån fotboll, basket, tennis, friidrott, gymmat. Och nu i Maj så var jag med ett gäng i Halmstad och lirade Amerikansk fotboll med dem, 3 träningar á 2 h, och nu var det så att jag värmde upp och så som vanligt som dem och körde på, men när vi scrimage:ade/tränings match ( felstavat, jag vet ) så sprang jag över tvärs över plan ( kuppade ) hastigt vilket inte var ”min halva” så sprang ”mer än jag skulle” jag gjorde detta ca 3-4 ggr blev väldigt trött och inte mer med det, ( jag hade kört 1 träning 2 dagar innan ) och efter halva träningen så började det ”små hugga” i ljumsken på högra benet så så fort jag ”taggade till i benen och började springa/ju mer intensivt jag använde benet” ju mer ont gjorde det, kunde till slut inte springa, men detta gick över på en vecka tills nästa träning ( tisdagar/torsdagar ) så jag fortsatte men när jag sprang på träningen så kom det tillbaks och kunde i princip inte springa sedan gick det över på en vecka, har för mig att det släppte men har ett svagt minne av att jag kände lite i vänstra också men inte lika mycket…

iaf, ca 2 månader senare så fortsatte jag och träna i gbg med gbg Marvels ( Amerikansk fotboll ) tränade som vanligt första träningen och allt flöt på men nästa träning när vi sprang/gjorde olika springmoment så kom skiten tillbaks i högra benet och kunde i princip inte springa, kunde jogga lite lätt men hade fortfarande ont, träningen 2 dagar innan så avslutade vi med utfallsteg över planen, rakt fram över hela planen, från goal line till andra, sedan gå tillbaks och göra det baklänges och sedan gå tillbaks och framlänges en gång till ( 3 ggr totalt ) har det ngt att göra med att jag fick ont i högra ljumsken på andra träningen tro ?

Slutade träna iaf och det gick över efter drygt 1 vecka o lite till, nu ca 1 månad senare ( igår ) så bestämmde jag mig för att dra ut och springa i bergen vid vattnet, jogga/springa/gå/hoppa runt osv och skiten i högra ljumsken började att kännas igen på hemvägen, känns fortfarande idag och när jag roterar på hela benet ”i en stor cirkel” så kan det små knaka, som när kotor i kroppen rör på sig, om det har ngn betydelse och när jag går /rör på mig så kan det ”klicka till lite lätt i benet” -.-

just nu tränar jag ingenting, har inte gjort det på ett tag, är vänsterfotad ( starkare vänster ben ? ) så nu till min fråga:

Är det ngn som har ngn aning om vad problemet är på min ljumske ? har jag överansträngt den bara lr har jag fått ngn permanent skada som ”aktiveras” när jag kör intensivt ? igår gick jag till bergen vilket är ca 15 min gångtid.

Tack för alla svar på förhand!

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.