- This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › Lösning till hudförhårdnader / valkar
Hej!
Jag är en industridesign student som just nu arbetar med att utforma ett verktyg för styrketränare. Produkten är en fil som är utformad att använda på handflatan för att fila ner valkar och hud uppbyggnader orsakade av styreträning.
I dag använder många fotfil till detta ändamål, men jag vill göra en produkt som är mer ändamålsenlig, lättare att använda och som är mer effektiv.
Detta är en produkt som jag tycker saknas på marknaden och jag skulle gärna vilja ha era insikter då ni är den perfekta målgruppen!
OBS. Detta är ett projekt i akademiskt syfte och är ingenting som skall produceras.
Min fråga är:
Finns det ett intresse för denna produkt?
Mvh Axel
Hej Axel!
Du frågar om det finns intresse för en sådan produkt. Jag känner mig lite taskigt när jag nu säger att jag inte skulle köpa en sådan fil. Anledningen är att jag faktiskt är ganska glad för mina träningsvalkar eftersom de påminner mig om att jag är duktig på gymmet:). Däremot tror jag att om du satsade på att berätta för min flickvän om din produkt skulle hon i sin tur tvinga mig till att köpa den då hon ofta ”gnäller” på mina förhårdnader. Så indirekt kanske jag skulle bli tvungen att ha en på hyllan ändå
Som Berseker är inne på tror jag säkert det finns en viss marknad för en sådan handfil (fotfil..) – alla som går på gym njuter kanske inte av sina hårda valkar problemet är väl egentligen att du måste hitta rätt design och en bättre funktionalitet än en vanlig fotfil… För man vågar väl anta att en specialdesignad handfil kostar några kronor extra..? Hur har det gått förresten? Var en liten halvgammal tråd såg jag nu!
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY