Mangnetröntgen

Home Forums Skador och rehabilitering Mangnetröntgen

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 25 total)
  • Author

Jag har som sagt problem med mina axlar som någon kanske läst i någon av mina trådar, men nu är det såhär att jag har skummat igenom några andra trådar och jag verkar ha samma symptom som dom som har ärrbildingar och inflamationer.
    Så nu till min fråga ser man dessa 2 saker i en mangnetrönken?

sve wrote:
    Det stavas magnetröntgen om man ska vara petnoga.

Jo jag såg det, och ditt inlägg tillförde ju grymt mkt

hur yttrar sig dina symptom och hur startade det?

Salus wrote:
    hur yttrar sig dina symptom och hur startade det?

Jag skriver ner det imorgon ska sova nu, men framförallt vill jag ha svar på vad dom kan se i en magnetrönken : P

Lill-oskar wrote:
    Jag skriver ner det imorgon ska sova nu, men framförallt vill jag ha svar på vad dom kan se i en magnetrönken : P

Det stavas fortfarande magnetröntgen.

Kunde inte låta bli! hihihi! :|

Om jag hade varit dig hade jag RÖNKAT

JonasL wrote:
    Det stavas fortfarande magnetröntgen.

Kunde inte låta bli! hihihi! :|

kan verkligen inte stava det : )

Lill-oskar wrote:
    Så nu till min fråga ser man dessa 2 saker i en mangnetrönken?

Nej

Haskan wrote:
    Nej

Okej, hur får jag reda på om jag har en inflamation eller ärrbildning då? : )
    Och vad ser man i en magnetröntgen då ? : )

Lill-oskar wrote:
    Och vad ser man i en magnetröntgen då ? : )

inflammation kan man se…det såg dem på min magnetröntgen iaf

oath5 wrote:
    inflammation kan man se…det såg dem på min magnetröntgen iaf

Då får det nog vara en kraftig inflammation. Och det är nog inte själva inflammationen man ser utan effekterna av den.

Lill-oskar wrote:

Ett sätt att differentiera är om smärtan är konstant eller intermittent. Är smärtan konstant tyder det på en kemisk process, dvs en inflammation. Ärrbildning tar ju även några veckor att byggas upp så beroende på när skadan inträffade kan man räkna ut i vilket stadie skadan är i. I vilket fall som helst så har det inte så stor klinisk betydelse eftersom det viktigaste är att identifiera vilken struktur det är som är orsaken och vilken effekt man sen får av en specifik behandling.

Haskan wrote:
    Ett sätt att differentiera är om smärtan är konstant eller intermittent. Är smärtan konstant tyder det på en kemisk process, dvs en inflammation. Ärrbildning tar ju även några veckor att byggas upp så beroende på när skadan inträffade kan man räkna ut i vilket stadie skadan är i. I vilket fall som helst så har det inte så stor klinisk betydelse eftersom det viktigaste är att identifiera vilken struktur det är som är orsaken och vilken effekt man sen får av en specifik behandling.

Jaa smärtan är konstant, har haft ont i ett år nu…
    OCh skulle verkligen göra vad som hellst för att börja träna igen, men jag kan inte pga av smärtan och vet inte snart vad jag tar mig till om ingen kan göra något åt det… :'(

Det gör väl inte riktigt ont heller, utan det är mer en obehagligt och utmattande känsla som. PÅ framsidan av axeln och ner mot biceps, baksidan och ner mot triceps gör det ont. Sen så kan jag även rucka på axel kulan, ortopeden sa att det var normalt, men det gör iaf ont som fan.. Vart ska jag vända mig för om jag inte får börja träna igen och blir av med smärtan vill jag fan inte leva längre..

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 25 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.