märklig axelskada!!!!!

Home Forums Skador och rehabilitering märklig axelskada!!!!!

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 16 through 19 (of 19 total)
  • Author
    Squashii wrote:
    Men jag vill inte ge upp träningen för det, vill kunna träna normalt och öka hela tiden.

Har du inte gjort något annat än vilat axlarna?

Jo, jag har ju kört rehab hela tiden.
    Första sjukgymnasten jag var hos fick det bara att bli värre, men sen bytade jag och nu har det gått stadigt framåt.

Tror dock inte vi har samma problem. Jag var instabil i mina axlar, men hade inte den smärtan du beskriver mer än när jag pressade på för tungt.

Inget som säger du behöver ge upp din träning, bara träna lite smartare :)

Men sök dig till en kunnig person för att få hjälp med det!

beciec wrote:
    Herre gud 1 inlägg som jag råkade tänka fel på. Klaga inte på mig. Kom med något själv! Mycket snack Liten verkstad.

mycke snack ifrån dig också.

men till TS: gör som dem sagt,sök dig till en kunnig person=) lycka till!

faogel wrote:
    Jo, jag har ju kört rehab hela tiden.
    Första sjukgymnasten jag var hos fick det bara att bli värre, men sen bytade jag och nu har det gått stadigt framåt.

Tror dock inte vi har samma problem. Jag var instabil i mina axlar, men hade inte den smärtan du beskriver mer än när jag pressade på för tungt.

Inget som säger du behöver ge upp din träning, bara träna lite smartare :)

Men sök dig till en kunnig person för att få hjälp med det!

Ah okej.
    Får hoppas att jag kommer till rätt person direkt då :)

Vad ligger kostnaden på ungefär, för dig?

alexander 16 wrote:
    Jag har nu länge besvärats av mina axlar och hittar ingen tråd där man beskriver samma problem som jag har. Jag har ont i båda axlarna men sällan samtidigt. Alltså ena dagen kan jag ha ont i höger axel för att nästa dag känna av samma värk i vänster axel. det knakar ochså i båda axlarna men bara i vissa lägen. jag har varit hos en sjukgymnast som bara gav mig övningar för rotatorcuffen. Dessa övningar har jag nu utfört en längre tid utan några resulatat vad gäller smärtan som ständigt gör sig påmind. Min fråga nu är om någon haft liknande besvär eller vet vad detta beror på.

kan en naprapat kanske hjälpa mig med detta problem?

tack på förhand :emo-thumb

Jag har precis samma problem och har haft det sen jag lyfte för mycket rakt ut med armen och jag har varit på vårdcentralen 3 gånger med det och först sa de att det var för sent att operera vilket låter väldigt konstigt :S och andra gången var det en inflammation i axeln så fick en fet nål inkörd i axeln med cortison och det har hjälpt ganska bra men var inne och röntgade axlarna för en vecka sen nu och ska se vad de säger men som vanligt så är vården slö som en j**la åsna :P men jag åter kommer om jag får svar röntgen bilderna. :)

Viewing 4 posts - 16 through 19 (of 19 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.