marklyft

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Jag har börjat köra marklyft på mina benpass och jag får lätt värk längre ner på ryggen efteråt. Det känns inte som att värken kommer ifrån ryggraden utan korsryggen blir extremt trött och jag känner det några dagar efteråt t.ex. när jag böjer mig ner gör det lite ont. Är det meningen att det ska vara så eller är det så att jag är klen i korsryggen i och med att jag nyss börjat träna hårt där? Eller kan det vara att jag kör övningen fel?

Jag har studerat många filmer å bilder så jag tror inte att jag utför övningen fel.

tack för svar//Niklas

Här har du en riktigt bra video enligt mig! [http://www.youtube.com/watch?v=8u899wRnwqs]

Förr har jag ibland kört runt tio reps, numera kör jag n.aldrig mer en fem. Utförandet ska vara lika bra i första som sista.. Ta inte detta fel nu, du har säkert ett bra utförande:) Bara en påminnelse.

Om du kör riktigt fina lyft men ändå har väldigt ömma muskler kan det bero på att du tagit ut dig alltför hårt, din kropp kanske inte vant sig vid övningen ännu. Ta det lungt, satsa på fina lyft. Kör inte för många reps, inte heller för många set. Lagom:)

jo det låter vettigt. Vill verkligen inte skada mig och det är en så bra övning så jag får pröva köra färre ordentliga. Tack! :emo-thumb

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.