Home › Forums › Skador och rehabilitering › Marklyftarmage
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
13 augusti, 2006 at 16:55 #69521Anonym anvandareMember13 augusti, 2006 at 16:55 #507875Anonym anvandareMember
Jag är inte helt säker på att detta är rätt forum för den här frågan men jag gör ett försök.
Om någon moderator slår mig på fingrarna får jag väl ta det antar jag.Nåväl:
När jag kört marklyft så står magen rätt ut i flera dagar.
Det är som att svanken man har när man markar liksom fastnar kvar i kroppen.
Det känns som att korsryggen är konstant kontraherad vilket får som följd att det nästan är omöjligt att hålla in kaggen.Det handlar inte om att jag är fet -för det är jag inte, utan om att magen trycks framåt på något sätt.
Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara..Min fråga är i alla fall: hur stretchar man korsryggen egentligen?
Någon som har bra tips på stretchövningar för nämnda område?
Och som sagt – jag har alltså inte ont i ryggen på något sätt.
Det ser bara förjävligt ut..:evil:13 augusti, 2006 at 17:24 #507876Anonym anvandareMemberJag märkte samma sak när jag jobbat som grovarbetare i en månad. Dvs marklyft hela dagarna i sträck varje dag. Man spänner ju magen vid marklyft och då sväller dom. men jag är grymt jävla stark nu.
Det borde finnas en anledning till att styrkelyftare ser mer ut som Obelix än Arnold.
14 augusti, 2006 at 05:24 #507877Anonym anvandareMemberDrZoidberg wrote:Det borde finnas en anledning till att styrkelyftare ser mer ut som Obelix än Arnold.Det är oftast bara lyftare i 125’an och plussen som ser ut som obelix, och det kan man ju förstå
hatesong: Du ska helst inte svanka när du markar, försök ha rak rygg.
24 juli, 2008 at 15:11 #507878Anonym anvandareMemberJag tror jag vet vad du menar. Efter att jag tränat marklyft riktigt tungt försvinner allt tryck jag i haft i kroppen, jag säckar ihop fullständigt och blir fet. Jag ser lite ut som ett mongo.
24 juli, 2008 at 16:19 #507879Anonym anvandareMemberHar själv inte upplevt detta men att träna med bälte kanske hjälper motverka effekten?
Vad kan det egentligen bero på? förstarka/svaga magmuskler?24 juli, 2008 at 20:57 #507880Anonym anvandareMemberför att stretcha ryggen kan du ha en kant i taket som du kan stödja händerna mot, kroppen ska vara rak men fötterna längre bak än händerna så du ska luta med hela (rak) kropp mot händerna.
eller så lägger du dig på magen, sätt fram händerna en bit framför kroppen o tryck upp överkroppen tills det drar i svanken, midja o neråt ska hela tiden nudda mark.
25 juli, 2008 at 00:05 #507881Anonym anvandareMemberJag bör väl kanske inflika att jag skapade den här tråden för knappt två år sedan, och att detta inte är något problem these days.
Tekniken var lite bristfällig på den tiden, framförallt förstod jag inte vikten av att ha ett riktigt kraftigt buktryck, vilket alltså resulterade i biaffra-looken dagarna efter ett markpass.
Mycket har hänt med tekniken, som sagt.
Men tack för all input i alla fall, guys.
25 juli, 2008 at 08:08 #507882Anonym anvandareMemberHAHA missade det
4 augusti, 2008 at 23:28 #507883Anonym anvandareMemberhaha bra up to date där, men nu är det fastställt iaf
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.