- This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › Mild artros i armbågen
Har en mild artros i högra armbågen som kommer och går. Tänkte testa lite glokosamin mot detta. Någon som har några erfarenheter av detta?
Vad jag har hört ska glukosamin hjälpa mot artros. Det som funkade bra för mina leder var fiskolja, försöka få i sig c:a 2 gram epa/dha per dag, blir väl 5-6 piller av vanlig fiskolja.
hoppas du blir frisk.
Tack för tipsen. Har börjat ta 2tab 626mg om dagen… tagit i 5 dagar och börjar känna mig bättre
De eventuella förtjänsterna hos glukosamin ter sig mer och mer tveksamma:
[http://www.janusinfo.se/imcms/8286]
Jag tror mer på omega-3 isf i lite större mängder.
Tack Andreas, en bra studie publicerad i en bra tidskrift. Antagligen placebo jag känner då Kommer köra slut på det jag köpt men kommer absolut att köra på din linje och bomba på med lite mer omega 3
Alltså man ska dock komma ihåg att du är långt ifrån ensam om att känna förbättringar med glukosamin. Och även om det nu skulle råka vara placebo så skitsamma; funkar det för dig så funkar det för dig – anledningen spelar egentligen ingen roll:up:
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY