Min axelinflamation

Home Forums Skador och rehabilitering Min axelinflamation

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author

tjenare, jag skrev för några månader sedan att jag hade ont i axeln och att jag hade vart hos läkaren, han sa att det var inflamation, men nu har jag sett att jag kan rucka fram och tillbaka på hela vänster axelkula, men kan ej det med höger, det smärtar när jag anstränger den, vad ska jag ta mig till läkaren vägrar göra något…det knakar och brakar rätt bra i axeln också…

Mvh
    Hakim Gallas

cornboy wrote:
    tjenare, jag skrev för några månader sedan att jag hade ont i axeln och att jag hade vart hos läkaren, han sa att det var inflamation, men nu har jag sett att jag kan rucka fram och tillbaka på hela vänster axelkula, men kan ej det med höger, det smärtar när jag anstränger den, vad ska jag ta mig till läkaren vägrar göra något…det knakar och brakar rätt bra i axeln också…

Mvh
    Hakim Gallas

Gå till en idrottsläkare!

Mattias L wrote:
    Gå till en idrottsläkare!

Instämmer!

vart hittar man en sådan då.
    jag har fått remiss till en axelortoped, som tur är så är jag bara 17 ännu så jag betalar ju inte för vården.
    vad tror ni om ortopeden då ?

cornboy wrote:
    vart hittar man en sådan då.
    jag har fått remiss till en axelortoped, som tur är så är jag bara 17 ännu så jag betalar ju inte för vården.
    vad tror ni om ortopeden då ?

Har du tur får du en bra ortoped som jobbat med idrottsmän annars kommer du nog bli rekommenderad att sluta träna mm..

Är inte ortopeden bra så försök få tag i en idrottsläkare för även om det kostar pengar så är det ju din axel det gäller.

okej, för naprapaten säger att det läker om jag kör rotatorcuff övningar, men vet inte om jag vill lita på honom i detta läge, vad kostar en idrottsläkare då ?

tror ni det kan gå över med rotatorcuffövningar…

cornboy wrote:
    tror ni det kan gå över med rotatorcuffövningar…

Ja plus att du tränar det långa tricepshuvudet. Läs här hur: [http://forum.body.se/showthread.php?t=5146]

Denna övning är utmärkt för rotatorkuffen: [http://www.youtube.com/watch?v=Whc9diYAhpk]

vad tror du det kan vara arne?

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.