Home › Forums › Skador och rehabilitering › Mina armbågar ömmar när jag kör triceps.
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
16 februari, 2006 at 14:35 #1003064Anonym anvandareMember
när jag kör triceps så brukar jag alltid få ont i mina armbågar, vad göra?
16 februari, 2006 at 14:35 #92019Anonym anvandareMember18 februari, 2006 at 22:15 #1003065Anonym anvandareMemberjag har haft det ett flertal ggr att när jag kör triceps eller pressövningar i allmänhet så låser sig armbågarna lite och knäcker till när man drar ut dem lite till det har jag tränat bort dock
testa att hitta alternativa tricepsövningar eller skippa tricepsträningen och bara köra det andra ett tag eftersom man ändå får med triceps i många moment…18 februari, 2006 at 23:12 #1003066Anonym anvandareMemberDanielito wrote:jag har haft det ett flertal ggr att när jag kör triceps eller pressövningar i allmänhet så låser sig armbågarna lite och knäcker till när man drar ut dem lite till det har jag tränat bort dock
testa att hitta alternativa tricepsövningar eller skippa tricepsträningen och bara köra det andra ett tag eftersom man ändå får med triceps i många moment…inte att de låser sig men att det smärtar lite typ precis innan böjen på översidan av armbågen… tror det är fästet men det har ömmat i 3 månader nu varje gång ja kör triceps, kanske jag gör fel? men gör de vanliga övningrna så kan inte se att de ska vara fel…?
18 februari, 2006 at 23:16 #1003067Anonym anvandareMemberNiprot wrote:inte att de låser sig men att det smärtar lite typ precis innan böjen på översidan av armbågen… tror det är fästet men det har ömmat i 3 månader nu varje gång ja kör triceps, kanske jag gör fel? men gör de vanliga övningrna så kan inte se att de ska vara fel…?vilka övningar kör du? jag fick t ex ont i armbågarna när jag låg ner på bänk och körde press med z-stång men inte av pushdowns..
19 februari, 2006 at 11:21 #1003068Anonym anvandareMemberDanielito wrote:vilka övningar kör du? jag fick t ex ont i armbågarna när jag låg ner på bänk och körde press med z-stång men inte av pushdowns..det är hantlar bakom huvudet och pushdowns som jag brukar köra…
19 februari, 2006 at 11:36 #1003069Anonym anvandareMemberLåter som en början till inflammation. Själv hade jag samma problem, så pass att ledkapseln brast. Jag skulle rek. att om smärtan ökar eller blir bestående så uppsök läkare för rådgivnig så kanske dom kan hjälpa dig med medicin för detta, men pröva till en början med att reducera vikterna och högreppa samt håll området varmt. Brukar hjälpa för det mesta.
19 februari, 2006 at 11:43 #1003070Anonym anvandareMemberHitta alternativa övningar och undvik dom som smärtar för en tid.
20 februari, 2006 at 13:11 #1003071Anonym anvandareMemberJag har haft samma problem i säkert 1 år nu, har provat allt men kan fortfarande inte köra max på övningarna, det hjälper inte att hålla området varmt eller dylikt, gå till en läkare och få bekräftat vad som är fel så du kan få behandling och gå vidare…
20 februari, 2006 at 15:04 #1003072Anonym anvandareMemberJag har samma problem i min armbåge sen några månader tillbaka.
Jag fick det efter att jag kört skit tungt i bänkpressen.
Först fick jag ont dagen efter när den va i 90 grader med lite motstånd, men det släppte efter nån dag.
Nästa pass fick jag ont direkt när jag körde, fick avbryta.
Vilade i 2 månader men det hade inte läkt då.
Jag kör bara hantel kickback för triceps nu och det funkar jättebra!
Men alla press övningar kan jag fortfarande inte köra.
Till mig sa några sjukgymnaster att det kan vara brosket i armbågen som är slitet och då måste man skrapa det.
Men jag vet inte säkert om det är det, funderar på att gå till nån som kan kolla upp det om det inte har läkt till sommaren.1 mars, 2006 at 14:14 #1003073Anonym anvandareMemberhar samma problem, de enda övningar jag kan köra är kickbacks och pushdowns med ett så långt rep som möjligt.
viktigt också att strecha, märker direkt om jag fuskat med triceps strechen1 mars, 2006 at 14:18 #1003074Anonym anvandareMemberDorsalflexera (böj dom mot handryggen) alltid handlederna i stället för att spänna dom så att dom hålls raka. Kör aldrig tricepsextension mot pannan utan runt huvudet.
1 mars, 2006 at 15:08 #1003075Anonym anvandareMemberMina armbågar ”knastrar” när jag kör triceps.. Och idag knastrade de när jag körde militärpressar… Det gör inte ont men det är lite obehagligt för det känns liksom instabilt. Det killar/pirrar i armbågen. *skumt*
3 mars, 2006 at 14:43 #1003076Anonym anvandareMemberSkulle nog själv prova hemliga alternativ nr 3 att vila 2 veckor från att använda armarna (kanske läge att köra kardio:| , detta skulle jag kombinera med ngt antiinflamatoriskt typ Diklofenak 50 mgx3 (om magen pallar), eller Ipren.
Blit det inte bättre av detta så blir det till att träffa ngn som mig (doktor) så kan man prova en kortison spruta (har det funnits i flera månader så kan det vara svårt med ngn annan utväg).//Lycka till..3 mars, 2006 at 15:00 #1003077Anonym anvandareMembergrits wrote:Skulle nog själv prova hemliga alternativ nr 3 att vila 2 veckor från att använda armarna (kanske läge att köra kardio:| , detta skulle jag kombinera med ngt antiinflamatoriskt typ Diklofenak 50 mgx3 (om magen pallar), eller Ipren.
Blit det inte bättre av detta så blir det till att träffa ngn som mig (doktor) så kan man prova en kortison spruta (har det funnits i flera månader så kan det vara svårt med ngn annan utväg).//Lycka till..Kortison är ett jävla skräp som kan bidra till ruptuer!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.