- This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Skador och rehabilitering › Misshandlad av mig själv
Har efter ett sex månader uppehåll som innehöll både viktuppgång och muskelförlust har jag börjat träna lite smått igen.
Jag inledde för två veckor sedan med att träna bröst. Detta slutade med träningsvärk i bröst/triceps i 3-4 dagar. Hade problem att höja armarna ovanför huvudhöjd. Men det är som borta nu.
För fyra dagar sedan tränade jag rygg + biceps, med fokus på latsen.
Jag körde ca 10 set rygg och 4 set biceps. Körde kabelrodd, lite latsdrag och lite hantelrodd.
Nu är det så att mina lats fortfarande känns helt mörbultade. Har även fortfarande ont i bicepsfästen och kan inte utan smärta hålla armen helt rak.
Har använt Linnex (linement) ganska rejält och stretchat dagligen. Men det känns som att värken bara blir värre och värre och att jag får ont på nya ställen hela tiden. Har även ställen på ryggen där jag inte har värk utan att man rör på stället, dvs ömhet.
Bör jag träna bort det? Fortsätta vila? Sluta med linementet? Jag har ingen aning. Uppskattar hjälp.
Jag är 23 år gammal förresten
använd liniment och ta det lite lugnare efter nästa uppehåll även om det kan vara svårt att låta bli.
du kan inte träna bort det men du kan ta ett par dagar extra vila.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY