Home › Forums › Skador och rehabilitering › Möjlig tennisarmbåge
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
7 januari, 2011 at 16:31 #54189Anonym anvandareMember7 januari, 2011 at 16:31 #136388Anonym anvandareMember
Hej alla, ska försöka fatta mig kort och förståbart
hur behandlar man lättast en tennisarmbåge? Tror dock att jag bara har en början för så ont gör det inte.. men det tar emot, så jag tränar på som vanligt atm bara det att jag tar bort övningar som ger minsta smärta, det vill säga triceps överhuvud taget, och alla pressar i princip. Är det möjligt att förvärra skadan genom att träna rygg/biceps etc som rör armbågen men inte ger smärta?
Tack på förhand
7 januari, 2011 at 21:52 #136389Anonym anvandareMemberingen med erfarenhet?
10 januari, 2011 at 18:50 #136390Anonym anvandareMemberHar själv fått tennisarmbåge, jag skippade att anstränga biceps och triceps under några veckor. Min mamma känner en som är naprapat(?) och hon gav mig 2 övningar som gjorde susen! Ta en hantel vilket vikt som helst men bara så du orkar, sätt handen på knät precis som du gör med handledscurls fast med ena handen ska du hjälpa till upp, sedan neråt gör du det väldigt sakta! Sen den andra, ta en hantel igen.. precis som första fast du vad ska man säga, vrider handleden 90grader åt vardera håll. Om du inte förstår ska jag försöka hitta bilder!
Lycka till :up:11 januari, 2011 at 18:15 #136391Anonym anvandareMembergAgestam wrote:Har själv fått tennisarmbåge, jag skippade att anstränga biceps och triceps under några veckor. Min mamma känner en som är naprapat(?) och hon gav mig 2 övningar som gjorde susen! Ta en hantel vilket vikt som helst men bara så du orkar, sätt handen på knät precis som du gör med handledscurls fast med ena handen ska du hjälpa till upp, sedan neråt gör du det väldigt sakta! Sen den andra, ta en hantel igen.. precis som första fast du vad ska man säga, vrider handleden 90grader åt vardera håll. Om du inte förstår ska jag försöka hitta bilder!
Lycka till :up:Menar du 180 grader?
Fixa gärna bilder om du kan.
12 januari, 2011 at 16:57 #136392Anonym anvandareMember[http://www.hemovningar.se/hem/oevningar/armbaage/tennisarmbaage/13-excentrisk-traening.aspx]
[http://www.hemovningar.se/hem/oevningar/armbaage/tennisarmbaage/12-rotationstraening.aspx]
sen har du lite mer övningar där som du kan kolla på! men jag gjorde dom där 2
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.