Motocross+underarmar=kramp.

Home Forums Skador och rehabilitering Motocross+underarmar=kramp.

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

Hej,

Har länge plågats av att alltid få en jävla kram i underarmarna efter ha kört en 10 minuter på crossbana och det är så ja knappt kan bromsa tillslut.

Nu min fråga hur sak ja få bort detta?

Har gjort:
    *liniment av olika slag ex: hästliniment & djävulsbalsam med 3 lager men utan resultat. Brändes inte ens.

*Tränar 5-6 gånger i veckan på gym, under vintertid och 3 av dom är underarmar inräknat så muskler har ja där.

*knipa benen mot sadeln.

*Tankekraft då menar ja med att inte tänka på det men de går ju sådär.

*ja kör även mycket cross 2-5 dagar i veckan.

Finns det någon kosttillskott som tar bort mjölksyra?

**Det ja inte vill göra är att operera bort hinnorna**

Kom med tips nu!

MVH

Ja du har väl fått en överansträngning i underarmarna, inte konstigt med den träningsdosen du utsätter dem för.

Dra ned rejält på underarmsträningen och låt underarmarna återhämta sig lite så ska du se problemet försvinner!

Tjena.
    Jag hade likadanna problem när jag var aktiv med motorcrossen.
    Stretchade mycket och tog kcg eller beta alenin eller någon annan liknande produkt innan jag åkte.Fick även idrottsmassage på underarmarna och bröst ryggen. Detta hjälpte mig väldigt mycket:)
    Mvh Magnus

Du kan komplettera med Star Nutritions Kreatin för längre uthållighet/styrka whatever du är ute efter! :)

Fast det bästa du kan göra om du kör så pass mycket är att skippa underarms-passen på gymmet, iaf om du kör så mycket cross som du gör! :)
    OCH att vila mera, strecha varje kväll/morgon
    (dra ner på handtrallandet) -skämt åsido haha ^^

Tror inte kosttillskotten behövs ärligt talat!
    Dra ned på underarms träningen bara, kanske att du kan köra grippers för greppet någon gång i veckan.

Eftersom du kör så mycket hoj så hinner dom stackars underarmarna inte vila något.

ju större muskler du har i underarmarna destå mer kramp kommer du få generellt sett..

Kör så mkt hoj du kan o skippa all form av underarmsträning..

/Elitförarn =)

Har precis samma problem när jag kör cross och kommer förmodligen ge upp 10 år crosskörande när jag kommer hem från semesten o byta den mot en mc eller lätt mc :)

Det blir lindrigare ju längre in på säsongen du kommer så bara fortsätta kötta.

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.