Muskel Bristning !

Home Forums Skador och rehabilitering Muskel Bristning !

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Tjena nu är de så här att igår på gymmet när jag skulle börja värma upp magen för att köra mag övningar så brast något i magen så jag va på vårdcentralen igår och då säger dom att jag har fått en muskel bristning i magen så nu tänkte jag fråga: när kan jag börja träna magen lite lätt igen och hur lång tid ungefär tar de innan jag är ”hel” igen ? igår på kvällen gjorde de väldigt ont i magen men idag är de mycke bättre och jag känner att jag är mer rörlig men spänner jag magen så gör de rätt ont.

Quote:
    Redan i början kan man röra hela muskeln, dock utan att belasta den. I ett senare skede kan belastad träning påbörjas. Man måste dock värma upp ordentligt innan man belastar muskeln. Belastningen ökas gradvis. Gör det ont har man gått för snabbt fram. Det kan ta många veckor att komma över en muskelbristning, och går man för snabbt fram kan skadan komma tillbaka så att man får börja om från början igen.

Hoppas det hjälper.

okej tacka får prova mej fram om nån vecka så man inte får mer problem framöver för man har ju inte tid och vara skadad liksom :-/

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.