muskel inflammation

Home Forums Skador och rehabilitering muskel inflammation

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Har fått diagnosen inflammation på ena ländryggsmuskeln och äter anti inflammatorisk medicin, läkaren sa att jag kunde testa att börja träna lite lätt efter ca 4 veckor med lite cykling och andra motionsformer. Nu till min fråga hur ska man göra med gymträningen tycker ni? ska man träna sånt som inte gör ont eller skippa det helt under 3-4 månaders tid? tex att man bara tränar överkropp under någon månad.

träna det som inte gör ont. Att bara vila är inte det optimala.

Jag fick muskelinflamation mellan ryggraden och min högra skuldra för ca. 1,5 år sedan. Om jag uppfattade det hela rätt så berodde inflamationen på att en muskel blivit för kort och att senorna som hörde ihop med den muskeln blev irriterade.

Jag fick det rådet att träna ryggen försiktigt utan någon speciell tids vila och strecha så ofta jag kunde. Det rådet följde jag och efter ett halvår så verkade inflamationen ha försvunnit och kunde köra på för fullt efter det.

Men visst, även fast jag tränade lätt så gjorde det lite ont till en början, men efter ett par veckor ungefär så försvann smärtan i samband med träning.

Jag är ju då ingen läkare eller dyl. men du kan ju testa att träna lite lätt och stretcha det område du har inflamationen i nåra ggr/dag så kanske du har samma tur som mig och slipper skiten. :)

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.